Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Зукърбърг не се плаши от бойкота срещу Facebook

дИзпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг отхвърли заплахата от наказателния бойкот на големите рекламодатели, които притискат социалната мрежа да заеме по-категорична позиция по отношение на речта на омразата, предават "Гардиън" и "Асошиейтед прес". По думите на Зукърбърг те "ще се върнат скоро".

Според доклад на сайта за технически новини The Information, основателят на Facebook вижда бойкота на големите марки, включително Starbucks и Coca-Cola, като пиар, а не като сериозна заплаха и затова не планира сериозен отговор.

"Няма да променяме нашите политики или подход към каквото и да било поради заплаха за малък процент от приходите ни или въобще за някакъв процент от приходите ни“, казва създателят на социалната мрежа.

Бойкотът е "проблем с репутацията и партньорството", а не икономически. Предполагам, че всички тези рекламодатели ще се върнат твърде скоро в платформата," заявява Зукърбърг пред служителите си, според препис, получен от новинарския сайт.

Говорител на Facebook потвърди достоверността на преписа.

"Ние приемаме тези въпроси много сериозно и уважаваме отзивите на нашите партньори. Постигаме реален прогрес като държим речта на омразата извън нашата платформа и не се възползваме от този вид съдържание. Но както казахме, ние правим промени в политиката въз основа на принципи, а не натиск върху приходите", заявява говорителят.

Миналата седмица повече от 500 компании официално започнаха рекламен бойкот, който цели да подтикне Facebook да заеме по-силна позиция срещу речта на омразата в своята платформа. Бойкотът под наслов "Спрете омразата за печалба" се насърчава от американски нестопански организации и призовава компаниите да преустановят разходите си за платформата през месец юли. Както "БАНКЕРЪ" писа една трета от рекламодателите на Facebook бойкотират социалната мрежа - сред тях са корпорациите Ford, Adidas  Honda, Verizon, Diageo и Unilever.

Зукърбърг се съгласи да се срещне с организаторите на бойкота в началото на следващата седмица. Но дали той ще се съгласи да затегне внимателно изработените правила на социалната мрежа се свежда до основния въпрос: Има ли Facebook нужда от големите марки за рекламодатели повече от колкото те се нуждаят от социалната медия?

Бойкотът, който ще продължи най-малко месец е нещо, което социалната мрежа не е преживявала преди. След седмици на протести срещу полицейско насилие и расова несправедливост, основните марки на пазара за първи път се обединиха, за да протестират срещу все още преобладаващата реч на омраза в платформите на Facebook, които пък получават около 70 милиарда долара годишни приходи от реклама.

След години на частични мерки за борба с омразата, злоупотребите и дезинформацията в услугата си, критиците на Facebook се надяват, че ударът по компанията там, където боли, ще я тласне към по-смислена промяна. До миналата сряда 530 компании са се присъединили към бойкота и това не брои бизнеси като Target и Starbucks, които са спрели рекламата, но официално не са се присъединили към кампанията "Спрете омразата за печалба".

Вицепрезидентът по глобалните въпроси и комуникации на Facebook Ник Клег се опита да увери бизнеса, че Facebook няма полза от омразата и заяви, че компанията има всички стимули да премахне речта на омразата от своите услуги.

Той призна, че критиците са ядосани от възпалителната реторика, която президентът на САЩ Доналд Тръмп публикува в платформата и искат да управлението на социалната мрежа да бъде по-агресивно в премахването на речта му.

Клег посочи усилията на Facebookза справяне с проблема: милиардите долари, десетки хиляди модератори на съдържание и други инвестиции в опити да подобри платформата си.

Каквото и да правят критиците на социалната медия ясно е, че крайните решения винаги ще се вземат от основателя и изпълнителен директор на мрежата, който притежава по-голямата част от акциите за гласуване на компанията. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във