Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Здравната каса извърши над 2 хил. проверки в болниците

За периода 1 януари - 30 юни 2021 г. контролните органи на Националната здравна каса и районните каси към нея са извършили 2169 проверки в болниците и 6514 проверки на изпълнители на извънболнична медицинска и дентална помощ. Това показва справка за контролната дейност, публикувана на интернет страницата на Националната здравно-осигурителна каса.
Според публикуваните данни, най-често установените нарушения при проверките в болниците са били за неспазени индикации за хоспитализация.  Оказва се, че лечебните заведения доста често неизпълняват диагностично-лечебния алгоритъм.

Друг проблем, с който са се сблъскали проверяващите, е непълната медицинската документация, както и отчитане на две последователни хоспитализации на едно и също здравноосигурено лице по терапевтична клинична пътека, когато в хода на лечението се индикира необходимост от оперативно лечение.

Сред констатираните нарушения са и неосигуряване на пациентите на непрекъснатост на болничната помощ и грижите, както и координация между специалистите, които ги осъществяват.

От здравна каса информират и, че са неспазени критериите за дехоспитализация - лечебният процес не е довел до положителни резултати в условията на минималния болничен престой.

В данните представени от НЗОК ясно е отбелязано, че в болниците не се спазват изискванията за завършена клинична пътека. 

През същия период са били прекратени договори със 17 лечебни заведения по конкретни клинични амбулаторни процедури или клинични пътеки, като основните причини са били липса на необходими специалисти или апаратура, отчетена, но неизвършена медицинска дейност и неизпълнение на изискванията за осигуряване на денонощно обслужване.
В извънболничната медицинска помощ най-често констатираните нарушения са били свързани с неспазване на условията и реда за оказване на медицинска помощ по диспансерно наблюдение. 
Най-честите нарушения в извънболничната дентална помощ са били установени нарушения в критериите за качество при оралния статус на здравноосигуреното лице и отчетени дейности, посочване на неверни данни, изискуеми по договора, налично и технически изправно медицинско оборудване и обзавеждане.
За шестте месеца са били извършени и 40 проверки по жалби на граждани, като в 10 от проверките не са били констатирани нарушения.

Facebook logo
Бъдете с нас и във