Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЗАПОЧВАТ ПРЕГОВОРИТЕ ЗА МАГИСТРАЛА ТРАКИЯ

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов се срещна в петък (4 август) с представителите на българо-португалския консорциум Магистрала Тракия АД Емил Коцев, Карлуш Фортунато и Жозе Куштодио Душ Сантош, съобщиха от пресцентъра на ведомството. Това на практика е първата официална среща между двете страни, с която започва предоговарянето на концесията за магистрала Тракия. Датата, от която ще започнат деловите разговори, ще бъде уточнена през следващата седмица.
Според министър Гагаузов новите условия трябва да бъдат уговорени до края на септември. Очаква се експертите на концедента и концесионера да преразгледат всяко разходно перо, което определя крайната стойност на аутобана. Строителното ведомство ще настоява за категорични гаранции, че обектът ще бъде завършен в срок и отговорен за осигуряването на нужните средства ще е концесионерът, а не на държавата. Според осведомени източници, българо-португалският консорциум Магистрала Тракия ще претендира, че заради забавянето на сделката цените на асфалта, горивата и желязото са се повишили, което допълнително е увеличило разходите им за строежа. Ще припомним, че договорът бе подписан на 29 март 2005 г. от тогавашния строителен министър Валентин Церовски. Контрактът обаче така и не можа да влезе в сила заради оспорването на правителственото решение пред Върховния административен съд.
Ако държавата не успее да се споразумее сега с българо-португалския консорциум, се очаква да бъде обявена нова процедура за концесионирането на трасето от Калотина до Бургас. Това обаче ще забави изграждането на магистралата с около две години.
Междувременно неправителствената организация Трансперънси интернешънъл съобщи, че в писмо до Асен Гагаузов е поискала нейни представители да участват като наблюдатели в групата, която ще води разговорите за предоговаряне на концесията. Хора от организацията твърдят, че освен сериозния обществен интерес към сделката съществува и много голям корупционен риск. В доклад от миналата година Трансперънси интернешънъл обяви, че според нейните експерти заложените в договора условия са икономически неизгодни за страната ни.

Facebook logo
Бъдете с нас и във