Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Започва кандидатстването по новия дизайн на мярката 60/40

От днес започва подаването на документи за държавната помощ за работодатели с цел запазване на заетостта на служителите по новия дизайн на мярката 60/40. Целта е да се запази заетостта в периода 1 юли – 30 септември. Първоначално държавната антикризисната мярка трябваше да продължи до края на месец юни – три месеца след въвеждането на извънредното положение. Тя обаче бе променена след направени анализи и достатъчен останал ресурс за това.

Компенсации ще се получават до три месеца - юли, август и септември, в размер на 60% от осигурителния доход за май 2020 г. и 60% от дължимите от работодателя осигурителни вноски.

Фирмите трябва да докажат спад на приходите с 20% спрямо същия период през 2019 г. и да са декларирали дължимите данъци за 2020 г. Очаква се с новия вариант на мярката около 300 000 души да запазят доходите си.

В предходните три месеца над 160 000 работници останаха на работните си места. Изплатените средства по 60/40 до момента са над 153 млн. лв. на 20 225 фирми.

Според новият дизайн на мярката, възможност за кандидатстване ще имат и структури, които са създадени от общините. Разликата с първия дизайн на мярката е, че няма да се предоставя помощ, там където се получава финансиране за възнаграждение и осигурителни вноски от държавния бюджет по стандарти, приети в изпълнение на Закона за публичните финанси. Целта е да се избегне двойно финансиране на възнаграждение в общинските предприятия.

Заедно с новата мярка за два сектора - "Пътнически превози" и "Туризъм", са осигурени европесйки субсидии за заплати, така че при тях мярката да стане 80/20. 

На електронния сайт на Агенцията по заетостта, в рубрика "Финансови стимули за запазване на заетостта" са публикувани образците на документи, информация за работодателите, процедура за кандидатстване, съдържаща условията, изискванията, реда и начина за кандидатстване.

От Агенцията обръщат внимание, че заявлението и документите за изплащане на средства по реда на Постановлението следва да се подават към Дирекция "Бюро по труда", обслужваща територията по мястото на работа на работниците и служителите, независимо от начина на подаването им.

В случай на повече обекти в различни населени места, работодателите могат да подадат едно общо заявление за работниците и служителитe от всички обекти в една Дирекция "Бюро по труда", на чиято територия се намира поне един обект на работа.

Препоръчително е, работодатели, които осъществяват дейност на обекти на територията на Столична община и извън нея, да подават документи за кандидатстване в Дирекция "Бюро по труда", която обслужва територията на обекта/обектите извън София.

Документите могат да се подават по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване - ССЕВ или чрез лицензиран пощенски оператор, както и на място в съответната Дирекция "Бюро по труда".

Всички териториални поделения на Агенцията по заетостта в страната са на разположение за въпроси и допълнителна информация на кандидати, запознали се с публикуваните документи за кандидатстване по ПМС 151/03.07.2020 г. за изплащане на средства за запазване заетостта на работници и служители след периода на извънредното положение.

Facebook logo
Бъдете с нас и във