Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Започва изграждането на най-дългия двутръбен железопътен тунел

От днес започна изграждането на най-дългия двутръбен железопътен тунел, строен досега у нас и на Балканите. Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров даде старт на строителните дейности по проект за модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Вакарел. Обектът е част от основната жп магистрала по направление Изток – Запад и e от изключително важният за България и съседните страни европейски коридор № 8 и преминаващата TEN-T мрежа у нас.

Трасето е с дължина 20 км и е част от проект „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“. В реконструкцията на 20-километровата отсечка ще бъдат инвестирани 498 млн. лева по линия на две оперативни програми „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 и “Транспортна свързаност“, отбеляза министър Тодоров. Дейностите включват изграждането на 7-километров двутръбен тунел. Проектните скорости за пътническите превози са 160 км/час, а за товарните - 120 км/час.  По думите на министъра, за краткия мандат на служебно правителство са започнали железопътни проекти на стойност 1.1 милиард лева.

„Техническите и експлоатационните предизвикателства пред строителя са изключително големи, тъй като този лот е най-трудният от целия участък“, подчертава министър Тодоров. На този етап държавата, в лицето на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, и възложителят на проекта Национална компания „Железопътна инфраструктура“, са изпълнили своите задължения. Оттук започва предизвикателството за фирмата изпълнител на строителните дейности както и осъществяването на непрекъснат по съвместен контрол върху целия процес от фирмата за строителен надзор. 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във