Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Започна проверка за спазването на правата на пътниците при отмяна или закъснение на полет

Във връзка със зачестилите закъснения на полети министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков е разпоредил на Главна дирекция ”Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД ГВА) да започне проверки на въздушните превозвачи, опериращи от и до България, съобщиха от пресцентъра на ведомството.

Инспекторите на ГД Г”Гражданска въздухоплавателна администрация” ще следят за спазването на европейското законодателство, за създаването на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците, при отказан достъп до борда на самолета, отмяна на полет или голямо закъснение.

От превозвачите се изисква да предоставят информация за причините за закъсненията или отмяната на полетите.

При планиране на пътуване е важно да се знаете, че нискотарифните авиопревозвачи не предлагат свързващи полети нито по собствените си маршрути, нито съвместно с други авиокомпании.

При проблем или затруднение със системата на въздушния превозвач по време на резервация или онлайн регистрация за полет, трябва да се свържете с авиокомпанията посредством нейния Кол център.

Честа причина за пропускане на свързващ полет е малкото време за трансфер. Големите трансферни летища в Европа като Франкфурт, Мюнхен, Виена, Париж, Амстердам, Лондон предоставят детайлна информация за този етап от пътуването. Препоръчително е да се запознаете с необходимото минимално време за трансфер на съответното летище и внимателно да планирате времето между полетите.

Разходите, направени от пътника в случай на закъснял или отменен полет, се доказват чрез представяне на платежни документи за тях (касови бележки, фактури и т.н.).

Съгласно Решението на Европейския съд от 19 ноември 2009 г. и от 23 октомври 2012 г. в случай, че пристигате в крайния пункт от маршрута по билета Ви със закъснение повече от 3 часа и ако въздушният превозвач не може да докаже, че това закъснение е причинено от извънредни обстоятелства, то тогава имате право на обезщетение. Размерът му зависи от разстоянието на полета, както следва: за къси разстояния - 250 евро на пътник, за средни разстояния - 400 евро на пътник, за дълги разстояния - 600 евро на пътник.

В случай, че полетът е закъснял съобразно определенията за закъснял полет, то тогава въздушният превозвач е длъжен да Ви предостави съответните грижи. Трябва да предостави храна, напитки съобразно времето за изчакване, достъп до телефон, компютър, факс, хотел, когато е необходимо и трансфер между летището и хотела. В допълнение, ако закъснението е над 5 часа  и решите да пътувате имате право на  връщане на пълната стойност на билета, или възстановяване на частта или частите от полета, които не са били осъществени.

При възникване на извънредни ситуации или проблеми по време на пътуване, пътниците следва да се обръщат за информация към представителя на превозвача на летището, или към бюрото за информация на съответното летище, където е възникнал случаят.

Facebook logo
Бъдете с нас и във