Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЗАПОЧНА БОРБАТА ЗА ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО В ТУРИЗМА

В Несебър преди месец бе учреден Националният съюз на туристическата индустрия, в който влязоха представители на почти всички браншови организации и шефове на комплекси. Малко по-късно - на 18 май, се роди и Националният борд по туризъм, или сдружението на големите, както го нарекоха изкушените в темата. В него влязоха представители на 60 обществени организации, авиокомпании, банки, големи инвеститорски фирми и ръководители на курортни комплекси. Създаването на двете отделни структури всъщност е битка за национално представителство. Запознати твърдят, че става дума за усвояването на 50 млн. евро по програми от еврофондовете, които се очаква да получим след присъединяването на страната към Европейския съюз.
Скандал около създаването на двете формации още не се е разразил, но се очаква скоро и това да стане. Още при учредяването на Националния съюз на туристическата индустрия изпълнителният директор на Балкантурист Нели Сандалска се опита да остави отворена врата за обединение в бранша. Според нея, просто е задължително да се направи всичко възможно да има единно представителство. Никой не печели от създаването на многобройни формации, смята Сандалска.
Собственикът на Роял холидейз Стефан Шарлопов също пое инициативата да помири колегите си и да изглади различията между тях. Според него няма по-голямо безумство от деленето на фирмите на малки и големи.
Очакваше се до 31 май контактните групи, излъчени от двете сдружения да постигнат съгласие и да структурират единна организация, която наистина да работи за извеждането на туризма като приоритетен отрасъл в българската икономика. До разбирателство обаче не се стигна, защото през тази седмица четирима членове от ръководството на Националния борд - шефовете на Феста холдинг - Петя Славова, на СИБАНК - Цветелина Бориславова, Нели Сандалска и Стефан Шарлопов отказаха участието си в борда.
Според Шарлопов, Националният борд по туризъм е проявил пренебрежение и недоверие към браншовите организации като Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА), Българската хотелиерска и ресторантьорска организация (БХРА) и Българската туристическа камара.
Възмутена съм от това, което се прави - каза за БАНКЕРЪ Донка Соколова от БАТА. - Въобще не ми се говори по този въпрос, но очевидно напрежението расте и скандал ще има. Досега всичко, което е постигнато в туризма е благодарение на огромната работа, която свършиха браншовите организации, а днес някой просто иска да си присвои този труд. Къде бяха тези хора, когато туристическата индустрия прохождаше в страната...?
Едно е сигурно - с всеки изминал ден шансът двете сдружения да стигнат до споразумение намалява.

Facebook logo
Бъдете с нас и във