Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Забраниха ръчното управление на стрелките по жп гарите

Ще прекратя практиката на ръчно управление на стрелките по железопътното трасе и ще се премине към превозване с автобуси на пътниците в 80-километровата отсечка между Нова Загора и Карнобат.Това заяви в Ямбол министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. За нас най-важното е за да се избегнат всякакви рискове за пътуващите във влаковете, добави той.

Това става, след като вчера на косъм се размина катастрофа на гара Церковски. Влак, пътуващ от София за Варна е спрял на шести коловоз на гара Церковски, а междувременно пътническия влак от Бургас за Ямбол се е движел по същия коловоз. До сблъсък не се е стигнало благодарение на навременната реакция на машиниста, който е успял да спре влака на около 300 метра от другия локомотив.

От Национална компания железопътна инфраструктура обясниха, че причина за възникналата ситуация е грешка от страна на стрелочника на гарата.Гара Церковски е една от единайсетте гари в страната, в които стрелките за определяне на коловоза за движение се обръщат ръчно, поради ремонти на линията.

"Обявеният срок за завършването на сигнално-охранителна система за района на Ямбол е в края на февруари, но той ще бъде максимално съкратен. Реконструкцията на железопътната линия от София до Бургас трябва да приключи до края на 2015 г. и тогава ще се постигне максималната скорост на движение", каза Московски.

Той допълни, че след няколко месеца в Бургас ще започне втората фаза на проекта за реконструкция на железопътната линия до столицата. По-рано днес министърът инспектира железопътни гари с ръчно управление на движението, за да се запознае на място с предприетите мерки за гарантиране на безопасността на движението на влаковете.

Facebook logo
Бъдете с нас и във