Банкеръ Daily

Управление и бизнес

За четвърти път променят срока за оферти за "Летище София"

Министерството на транспорта за четвърти път удължи срока за подаване на оферти за концесията на "Летище София". 

Сега оферти ще се събират до 3 април. Преди промените процедурата по събиране на оферти щеше да приключи на 5 февруари, а класирането на кандидатите да бъде обявено през март.

От транспортното ведомство казват, че отлагането се прави по предложение на Международната финансова корпорация, част от групата на Свeтовната банка. Организацията е консултант на министерството по процедурата.

Към момента няма промени в предварителните условия на концесията. Прогнозната й обща стойност е 3.8 млрд. евро, или около 7.6 млрд. лева. Концесионерът ще трябва да изгради трети терминал през първите десет години от избирането му. Освен това е необходимо неговите общи инвестиции да са минимум 600 млн. евро. Отделно държавата ще получава годишно не по-малко от 15 млн. лв. без ДДС, или 10% от размера на общите приходи от всички дейности. 

Официално се знае, че интерес към концесията проявяват испанският летищен оператор AENA и британският Manchester Airport Group. Неофициално се говори за интерес от германския оператор Fraport, който е концесионер на летищата във Варна и Бургас, както и от френската компания ADP. Като претенденти се спрягат също операторът на летището в Цюрих, индийски и корейски компании. Споменава се и още един испански оператор -  Ferrovial, който управлява летища във Великобритания, като има участие в най-голямото - "Хийтроу".

При оценяването на участниците най-висока тежест ще има концесионното възнаграждение - 55 процента. Оценката на техническото предложение ще е с относителна тежест 45 процента. Въпросното предложение ще съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и на капиталовите разходи. От включилите се в наддаването ще се изисква също така да управляват поне едно международно летище с над 10 млн. превозени пътници годишно, да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години минимум 200 млн. евро и да имат опит при финансирането поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 млн. евро. 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във