Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Въпреки свитите бюджети, кметовете гледат и напред - към "новото нормално"

Разпространението на коронавируса създава доста притеснения и на гражданите, и на фирмите при изпълнението на обичайните им задачи. Местната власт също има своите грижи как да им помогне - намаляване на данъци и такси, с прилагане на различните здравни мерки и други. И въпреки свитите приходи и намалели бюджети, кметовете и общинските  съвети трябва да гледат и напред, когато ще се върнем към "новото нормално", какво и да е то и както и да изглежда. 

В Стара Загора обсъждат изработването на нов общ устройствен план на общината. Предварителният проектът е бил представен пред Общински съвет, съобщиха от местната администрация.

Проектантският екип е представил своята концепция, като е изтъкнал стимулаторите за икономическо и пространствено развитие - благоприятното географско положение като пресечна точка на национални и трансевропейски транспортни коридори. Сред предимствата за икономическо развитие е комбинацията на равнинен и планински терен, термални извори, богато културно наследство, процесите на разширение на производствените зони.

Екипът от експерти е отбелязал и проблемите и ограничителите на икономическото и пространствено развитие, като например прекомерната концентрация на производствени обекти в града, липсата на промишленост по селата. В тази връзка са и насоките, които чертае новият ОУП, който включва изграждането на шест селищни групи и формиране на т.нар вторични  центрове. Сред проблемите в общината е и очакваният демографски спад.

Като част от концепцията на плана се включва развитие на нови индустриални зони, жилищни квартали и вторични градски центрове, както и подобряване на главната улична мрежа. Предвижда се по-голямо нарастване на урбанизираните територии и развитие на пътната инфраструктура. Специално внимание в плана е отделено за развитието на курорта "Старозагорски минерални бани".

Но, най-важното е, че новият ОУП потвърждава действащия, и надгражда неговото развитие. 

На срещата в Общинския съвет е било обсъдено и бъдещото развитие на общината с две нови връзки с АМ "Тракия" - при село Калояновец и по пътя за Раднево.

Това е първата стъпка, а сега предстоят съгласувателни процедури в централните и териториални администрации и обществено обсъждане на предварителния проект за Общия устройствен план на общината.

В Община Пловдив пък се обсъжда идеята за уеднаквяване на визията на автобусите на градския транспорт. Възможностите за това са били обсъдени на среща на  кмета Здравко Димитров и заместник-кметът Тодор Чонов с представители на водещата италианската фирма за индустриален дизайн - "Бертони“, съобщиха от общината.

"Пловдив е прекрасен град, който предоставя много добри възможности за развитие на бизнеса и инвестиции и доказателство за това е "Тракия икономическа зона" и все по-големият брой фирми, които строят своите заводи там“, е отбелязал Здравко Димитров по повод интереса на италианската фирма да отвори офис в Града под тепетата.

Тодор Чонов е подчертал желанието на местната власт да направи градския транспорт предпочитан начин за придвижване, като надгради и допълни реализирания вече транспортен проект. Той е отбелязал и наличието на над 54 км велоалеи, които са едни от най-добрите в страната.

Гостите от италианската фирма са заявили своето желание за партньорство с Община Пловдив за подобряване градската визия, като заедно с това са споделили и някои от иновативните си проекти, които вече са реализирали в Торино, Генуа, Рим, Неапол, Хонолулу, Тайпе, Цюрих. Те са представили своите визии за споделени градски зони за пешеходци, автомобили и велосипедисти, като пейки със слънчево захранване с възможности за поставяне на реклама и информация или такива, на които велосипедистите могат да поставят спокойно колелото си в парка, докато си почиват.

Предстои да се организира среща с главния архитект на Пловдив, на която да бъдат обсъдени залегналите в Общия устройствен план идеи за споделени зони, каквато например е улица "Младежка“ в район "Централен“, уточняват от общинския пресцентър в общината.

Общинските съветници в Плевен пък работят вече по конкретни планове. Те решили да се обезпечи финансирането на проекти чрез поемане на дългосрочен дълг под формата на /заем/ кредит от "Регионален фонд за градско развитие" АД и "Банка ДСК" АД - съфинансираща институция, в частта за ремонт на "Автогара Плевен", потвърдиха от общината.

С решение от декември 2018 г. местният парламент беше дал съгласие Община Плевен да поеме дългосрочен дълг под формата на /заем/ кредит за изпълнение на проект "Основен ремонт на пл. "Свобода" и пешеходната ул. "Васил Левски" от пл. "Свобода" до пл. "Стефан Стамболов" /ларгото/ и проект "Ремонт на сградата на "Автогара Плевен" и автобусните сектори". Осигуряването на собствен финансов принос от бюджета на Община Плевен бе до 5 процента.

Сега вече местната администрация може да започне процедура по обявяване на обществена поръчка и намиране на изпълнител на строително-монтажните работи на Автогарата.

Facebook logo
Бъдете с нас и във