Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Все повече потребители търсят български продукти

Наблюдава се положителна тенденция при износа на български селскостопански стоки. Експортът за 2018 г. достига 4.3 млрд. евро, което е с 4% увеличение спрямо 2017 г.“. Това обяви земеделският министър Десислава Танева на събитие за представяне на резултати за износ на български продукти в мрежата на международна търговска верига. 

"Стокообменът на България с ЕС представлява 75% от общия стокообмен със селскостопански стоки. Страната ни е в топ десет на производителите на зърнено-житни и технически култури, като изнасяме близо 80% от общия добив на зърна. Най-голям ръст в износа на селскостопански  стоки за миналата година има при зеленчуците. От това, че през 2018 г. изнасяме повече земеделска продукция за ЕС, отколкото внасяме от там, регистрираме увеличено положително търговско салдо от над 600 млн. евро“, обясни Танева. 

Министрът подчерта, че се отчита ръст и при износа на храни с добавена стойност – меса и месни продукти, хляб и тестени изделия, както и  птичи яйца. 

Добрата новина, е че все повече потребители търсят български продукти и трябва да се намери формата,  която ще подкрепи производителите, така че продукцията им да стигне до по-широк кръг от хора.

„Програмите за съвместна работа с търговските вериги трябва да са общодостъпни. МЗХГ ще подкрепя разяснителни кампании, електронни платформи или друг тип информационни канали. Целта е  всеки производител да има равен достъп до потребителя чрез веригите“, допълни министър Танева.

Facebook logo
Бъдете с нас и във