Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Властите принудиха Wizz Air да отмени възобновените полети между Варна и Лондон

Националният оперативен щаб разпореди отмяна на възобновените нискотарифни полети между Варна и Лондон. "Wizz Air ще бъдат уведомени, че няма да могат да ги извършват. Поради съвсем разбираеми причини те няма да се проведат", съобщи в четвъртък началникът на щаба ген.-майор Венцислав Мутафчийски.

По-късно от компанията заявиха, че полетите между летището във Варна и летище "Лутън" в Лондон се отменят. 

"Wizz Air стриктно спазва установените си протоколи, поддържа непрекъсната връзка със съответните органи и внимателно следи въведените местни и международните мерки. Здравето, безопасността и сигурността на пътниците и екипажа на авиокомпанията остават основен приоритет на Wizz Air", казват още от лоу-кост превозвачa.

От компанията се извиняват, ако решението ѝ е причинило неудобство на българските пътници, които са имали желание да се върнат у дома, и на онези, които са планирали да използват полетите на авиокомпанията, за да пътуват или да се върнат в Обединеното кралство.

В сряда (15 април) кметът на Варна Иван Портних изпрати писмо до щаба с молба полетите от Лондон до Варна да бъдат прекратени. Позицията му бе подкрепена от ръководствата на Български лекарски съюз - Варна, МБАЛ „Св. Анна“, ВМА –МБАЛ - Варна (Военноморска болница), УМБАЛ „Св. Марина“, Медицинския университет „Проф. Д-р Параскев Стоянов“, РЗИ - Варна, както и от областния и от общинския кризисен щаб.

На 13 април нискотарифният превозвач обяви, че ще възобнови полетите между Варна и Лондон. Идеята бе маршрутът да се изпълнява три пъти седмично.

Всички останали полети на авиокоманията от летище Варна също остават отменени до 1 май 2020 г. като мярка с цел ограничаване разпростанението на коронавируса.

От Wizz Air припомнят, че пътниците с резервации, засегнати от отмяната на полетите, ще бъдат автоматично информирани по имейл, в случай че са направили резервациите си директно в сайта или чрез мобилното приложение на авиокомпанията. 120% от първоначално платената такса автоматично ще бъде заредена в акаунта на клиента, като сумата може бъде използвана през следващите 24 месеца за закупуване на продукти и услуги на авиокомпанията.

Клиентите могат също да изберат пълно възстановяване на парите в брой, което ще отнеме повече време. Те ще бъдат информирани за необходимите стъпки, включително как да получат банков превод или превод към банковата си карта, в отделен имейл. В този случай потребителите ще имат право само на 100% от първоначално платената тарифа.

Facebook logo
Бъдете с нас и във