Банкеръ Daily

Управление и бизнес

В новия брой на вестник "БАНКЕРЪ" №29, четете:

Влизаме в  ERM... като в Шенген

Българската медийна среда предлага обширни  възможности един явен провал да бъде представен едва ли не като успех, и то голям, а и обществото да бъде убедено в тази теза. Няма да анализираме защо това е възможно - причините са комплексни. Но безспорното е,  че през последните десет дни станахме свидетели на това как  се получава такъв ефект.  При това по повод на  една много важна тема - влизането на България в двегодишния европейския механизъм за въвеждане на еврото, известен като ERM ІІ. Различни медии, банкери, финансисти, политици, анализатори и журналисти насаждаха усещането, че българското правителство е постигнало сериозен успех. Вярно е, че всички коментатори бяха изключително внимателни в оценките си по въпроса. Дори се появи тезата, че са ни обещали да влезем в "чакалната на чакалната за еврозоната". А  общият тон на коментарите бе приповдигнат - нещо се случва, движим се напред, ще правим реформи. Едно от основанията за целия този оптимизъм бе изявлението на Еврогрупата от 12 юли 2018-а, направено, след като тя бе разгледала  писмото на България, съобщаващо за готовността й да влезе в ERM ІІ. А дали е точно така? Повече в броя на в.БАНКЕРЪ!

КЗК погна таксите на КФН

Антимонополната комисия ще провери дали новите такси, които налага  Комисията за финансов надзор на застрахователните брокери, не нарушават правилата на конкуренцията. Това стана ясно от решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Според  документа антимонополният орган е открил производството заради жалба на Цветан Петров от 23 януари 2018-а срещу  това, че е  увеличена надзорната  такса  за застрахователните брокери от 1500  на 5000 лв. и необходимостта от еднократното й заплащане. В жалбата Петров твърди,  че ефектът от увеличението ще доведе до затварянето на по-малките застрахователни брокерски фирми, защото таксата е твърде висока за тях. А  увеличението било в полза на големите брокерски компании. Петров повдига и въпроса за пропорционалността на таксата при застрахователните агенти, пита  защо такава липсва при  застрахователните брокери. Подробности във вестник БАНКЕРЪ!

Софийското летище готово за излитане

Концесионирането на "Летище София" получи благословията на Народното събрание и оттук нататък остава да се чакат предложенията на кандидатите. ГЕРБ и "Обединени патриоти" подкрепиха продължаването на процедурата, докато БСП и "Воля" гласуваха против. Седмина от ДПС се въздържаха с аргумента, че "концесията не е непременно нещо лошо и че ако е защитен общественият интерес, тя е добра".

В последните седмици доста въпросителни изникнаха около позицията на Патриотите. На няколко пъти от малкия партньор в управлението казаха за "БАНКЕРЪ", че темата не е разисквана в парламентарната група и че нямат общо политическо становище. Консолидираният им вот в пленарната зала обаче показа, че те застават зад кабинета на Бойко Борисов в това начинание. При предишния опит партиите на Валери Симеонов (НФСБ) и Красимир Каракачанов (ВМРО) поставиха условие на ГЕРБ да не дават летището на турски фирми, които имали за цел да минимизират неговите възможности. Възможно е сега отново да са поставени същите искания или да е постигнат друг пазарлък. От БСП докрай твърдяха, че правителството допуска грешка, давайки ход на концесионната процедура. Бъдещето ще покаже коя позиция е правилната....

Защо у нас не растат автомобили?

"България е член на Европейския съюз, НАТО и Световната търговска организация, валутата й е стабилна заради валутен борд, с един от най-ниските бюджетни дефицити и държавни дългове е в ЕС." Така започва представянето за потенциалните инвеститори на Automotive Cluster Bulgaria, който си е поставил за цел да привлече голям автомобилен концерн у нас.

През февруари тази година  беше взето решение с правителствена подкрепа той да организира низ от род-шоута - срещи с най-големите световни производители на коли. Това е поредната надежда страната ни да навакса изоставането си в тази област - дори спрямо съседите. И най-вероятно ще се превърне в поредната приказка с разочароващ край. Защото в българската индустриална история досега четири пъти е стартирало производството на автомобили и четири пъти се е проваляло. Как прочетете в БАНКЕРЪ!

Facebook logo
Бъдете с нас и във