Банкеръ Daily

Управление и бизнес

В България са регистрирани 37 производители на бира

През летните месеци всеки ден пълнолетният българин изпива по една бира.

С позитивни прогнози за развитието на бирената индустрия пивоварите посрещат професионалния си празник Илинден. Тази година той е емблематичен, защото Съюзът на пивоварите отбелязва 30-я си рожден ден.

Към момента в България са регистрирани 37 производители на бира, от които големите компании са 3 на брой, малките и средни пивоварни - 8, а останалите 26 са микропредприятия. За 2020 г. вложенията в  дълготрайни материални активи са 37 млн. лв, а само за първото полугодие на 2021 г. са 20 млн. лв. За последните 12 месеца на пазара са пуснати над 35 нови предложения и асортимента пиво. 

Актуалните данни от първото шестмесечие на тази година показват, че биреният пазар в страната е на нивата от 2020 г. Продажбите на пиво са 2 400 хил. хектолитра. докато в предкризисната 2019 г. през същия период са реализирани 2 526 хил. хектолитра.  Разпределението на пазара по опаковки показва, че се възстановява тенденцията за намаляване на дела на продажбите на бира в пластмасови бутилки, който е 54%. Стъклените бутилки са 20% от пазара, а кеновете - 23 %. През последния месец има увеличаване на консумацията на наливна бира – 6% от пазара.  

През летните месеци всеки ден пълнолетният българин изпива по една бира. 58 % от българите поне веднъж месечно консумират безалкохолна бира, особено, ако имат намерение да шофират.  През лятото близо 50% от жените пият бира поне веднъж месечно, а всяка трета българка – поне веднъж седмично. 

Според маркетинговите изследвания, за избора на българския консуматор на пиво най-важен е вкусът на напитката, нейната опаковка и видът/стил бира, а едва след това се нареждат цената и марката. Според най-новото репутационно проучване за бирената индустрия, проведено в 31 европейски страни, българските пивовари са с най-висока репутация в Европа. 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във