Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Увеличават се свободните площи по бул. "Витоша"

През втората година в условията на пандемия, пазара на модерни търговски площи започна да се стабилизира. В последния доклад на Colliers, проследяващ развитието му през второто полугодие, са отразени промените по основните пазарни индикатори, наблюдавани в четирите големи града на България - София, Пловдив, Варна и Бургас.

Предлагането на модерни търговски площи в търговски центрове в тези населени места остава стабилно. Усвоените площи за периода в столицата са 9500 кв. м, а за цялата 2021 г. - са почти 20 000 кв. м, което е 30% ръст на годишна база и дава сигнал за възстановяване на търговските центрове.

Общият обем площи в търговски паркове в края на миналата година достигна 237 000 кв. м, които са концентрирани в 25 проекта. На годишната база се регистрира ръст от 24 на сто.

Главните търговските улици в четирите големи града отчитат стабилни нива на заетост.

Промени се наблюдават по бул. “Витоша“, където движението на наематели от 8% в края на 2020 г. спада до едва 1% в края на миналата година. За първи път категориите "мода" и "заведения" изравниха своя дял като присъствие на бул. „Витоша“ (по 28%). За същият период свободните площи по булеварда отбелязват лек ръст и достигат 10 на сто.

Наемните нива на първокласни локации в търговските центрове, така и на главните търговски улици в четирите големи града остават непроменени.

От Colliers прогнозират, че

2022 г. ще  мине под знака на развитието на търговските паркове в страната.

Планирани за реализиране в следващите две години има над 20 проекта. Предвид реализацията на тези паркове, за инвеститорите ще бъде важно да прецизират избора си на локации за развитие и анализ на потенциала им.

Оператори от сектора "забавления за свободното време" ще навлязат по-активно в сегмента на търговските паркове. Най-активни по отношение на експанзия ще са дискаунт вериги, дрогерии, спортни магазини, супермаркети и специализирани магазини за обзавеждане и стоки за дома, които търсят възможности за разрастване извън големите градове.

Започналата трансформация в ритейл сектора ще продължи, големите биг бокс оператори ще продължават адаптирането на формата си към актуалните пазарни характеристики и потребителски нужди - все повече хибридни магазини от типа „click & collect” се очакват на главните търговски улици и в търговските центрове.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във