Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Улесняват механизма за рекламация, ако дигитални услуги не работят

В аналоговия свят, ако кафе-машината не функционира, знаем къде да направим рекламация, в дигиталния свят обаче това не е така. В много държави в Европа няма ясно разписани правила как и къде да се оплачем или какви са нашите потребителски права, ако сме поръчали книга, софтуер, игра или други цифрови услуги, в случай че те не работят. Това коментира българският евродепутат Ева Майдел от ГЕРБ/ЕНП във вторник по повод приемането на доклада на Европарламента по Директивата за договорите засягащи цифрово съдържание и услуги. Майдел бе докладчик по досието за групата на ЕНП в Комисията по вътрешен пазар.

„Директивата има две основни цели - да улесни механизма за рекламация на потребителите, когато пазаруват през интернет  и да даде повече правна яснота и гъвкавост на бизнесите да извършват онлайн търговия.“, подчерта Ева Майдел (ГЕРБ/ЕНП). „82% от българския бизнес би се възползвал от единни европейски правила. Директивата е особено полезна за малки и средни предприятия (МСП), които за да изградят собствена клиентска база трябва да излязат от вътрешния пазар на България“, посочи евродепутатът.

По данни на Европейската комисия седем от всеки десет български потребители на игри, музика, антивирусни програми и облачни услуги поне веднъж са имали проблем с качеството на услугата.

„Това е причината да работя за улесняване на механизма за рекламация. Потребителското доверие нараства, когато има ясни правила как да търсят правата си.“, категорична бе българският евродепутат Ева Майдел (ГЕРБ/ЕНП). „Очаквам конструктивни преговори със Съвета и Еврокомисията. Директивата за договорите за цифрово съдържание е крайъгълен камък за функционирането на Единния дигитален пазар.“, добави Ева Майдел (ГЕРБ/ЕНП).

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във