Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Удължиха с година срока на „Железопътна инфраструктура“ да плати заема си

Правителството измени на днешното си заседание свое постановление от 2016 г. за одобряване на промени по бюджета на Министерството на транспорта за 2019 г. в частта на финансирането на бюджетното салдо. По този начин се удължава с една година срокът за изплащане на задълженията на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ по предоставен безлихвен заем в размер на 208 млн. лева.

Средствата, предоставени на НКЖИ за успешното приключване на проектите по Оперативна програмата „Транспорт“ 2007-2013 г., ще бъдат окончателно изплатени през 2025 г.

Първите нови вагони в БДЖ се очаква да пристигнат през 2023 г. Дотогава ще се ремонтират локомотиви, вагони и мотриси.  Григори Григоров, председател на съвета на директорите на холдинг БДЖ, обясни по-рано този месец, че първите неща, които трябва да пристигнат са вагони, които осигуряват комфорт и бързо пристигане на пътниците по направленията София- Бургас, София-Варна и всички междинни направления. До края на годината трябва да стартира обществената поръчка. Другият вариант са мотрисни влакове, с висок комфорт, за средни разстояния, с минимални спирания, за да може железницата да се конкурира с автомобилния транспорт, който осъществява връзката между София и основните областни градове извън Варна и Бургас. Бюджетът който се планира е около 100 млн. евро. Това би трябвало да осигури по-голямата подмяна на подвижния състав до 2024 г.

Според Григоров, ако сегашните локомотиви бъдат модернизирани те могат да продължат да се движат още 20 години. Очаква се цената за ремонта им да струва под 1 млн. евро на машина. Обмисля се и възможността за закупуването на 100 вагона втора употреба от германските железници до края на 2019 г.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във