Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Туризмът без свои хора във властта

Николина Ангелкова не идва от туристическия бизнес и се опитва бързо да намери общ език с представителите на бранша.

Най-голямата засега изненада при назначенията на заместник-министри поднесе новосформираното Министерство на туризма. За почуда на всички точно когато браншът най-сетне получи собствено ведомство, хотелиерите и ресторантьорите отказаха да предложат свой човек за заместник на Николина Ангелкова. Нещо повече - представителите на туристически бизнес са били помолени от ресорния министър да издигнат кандидат за длъжността, но те изрично са настояли той сам да си подбере екипа.

Този ход на може би най-силно лоби у нас, което винаги си е уреждало с хора във властта и открай време се ползва с изключителни привилегии, е повече от странен. Дали пък то не е обидено, че назначаването на Ангелкова за министър на туризма не беше съгласувано с него? От историята знаем, че при всяка смяна на управлението предложенията  кой да отговаря за сектора винаги са идвали от бизнеса. Такива бяха случаите с Иво Маринов по времето на предишния мандат на ГЕРБ и с Бранимир Ботев в кабинета "Орешарски". Тази отстъпчивост, разбира се, си има цена. Друг е въпросът кога ще разберем каква точно е тя.

Отсега е ясно, че Ангелоква смята да се вслушва в исканията на туристическите организации. Тя например заяви, че на всеки две седмици ще прави срещи с техни представители, за да обсъждат и решават важни неща, забавените нормативни документи, както и предложената за обществено обсъждане концепция за туристическо райониране на България. Наред с това обеща да обособи отделна дирекция, която да се фокусира върху възможностите да се привличат допълнителни пари чрез европейски и други програми. Както знаем, от Европейския фонд за регионално развитие са предвидени десетки милиони евро именно за реклами на туризма, на които нашенските туроператори отдавна са хвърлили око. Така че нищо чудно занапред те да са по-сговорчиви и техни хора да оглавят въпросното звено. На подобни мисли навежда и искането на туристическите асоциации министър Ангелкова да назначи ревизия на изпълнението на програмите за реклама на страната на водещи чуждестранни пазари през изминалата година. Притесненията им са, че кампанията не е била ефективна и е останала невидима за потенциалните клиенти в чужбина.

Facebook logo
Бъдете с нас и във