Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Туристическият бранш категоричен: По-ниският ДДС трябва да остане

Конфедерацията на българския туристически бизнес (КБТБ) изразява своята подкрепа към позицията на колегите си от Алианса на туристическата индустрия в България (АТИБ) за задължителната обвързаност между здравните и икономическите мерки.

"Ние отдавна настояваме да се създадат ясен пакет от икономически мерки , които да бъдат предприети в подкрепа на бизнеса според различните рестрикции, наложени в следствие развитието на COVID-19. И тук говорим не само за затваряне, но и за всякакъв вид ограничения. При въвеждане на рестрикции на стопанската дейност в туристическия бизнес, е редно да се създаде т.нар. светофарна уредба от икономически мерки, която да бъде обвързана с тази, индикиращa ръста на заболяемостта и съответно налаганите ограничителни мерки. За да бъде пределно ясно при какви рестрикции, какви компенсации получават фирмите, служителите и самонаетите лица. И обезщетенията трябва да са достатъчно големи, за да защитят бизнеса от фалит и да са съобразени с европейската практика, както и за необходимостта заповедите на отделните РЗИ-та за затваряне или ограничаване на дейността на дадени бизнеси да се приравнят на националните, като се предвидят и съответните обезщетения", се казва в позиция в КБТБ.

От Конфедерацията на българския туристически бизнес са категорични, че антикризисната мярка с намалението на ДДС трябва да бъде запазена. Тази мярка е определена като изключително ефективна, както и че е помогнала за оцеляването на сериозна част от бранша. 

Междувременно от Асоциацията на заведенията обявиха, че целият сектор е в стачна готовност.

В момента, в който бъдат въведени нови ограничения, а няма съответните икономически и социални мерки, нямаме друг избор освен да си решим проблема през натиск от улицата, заяви председателят на организацията Павлин Петров.

„В момента няма актуализация на бюджета и не е ясно кога ще се случи. От май месец насам няма мерки", обясни той. 

Според Петров поради ниския процент на ваксинирани – както сред служителите, така и сред клиентите, заведенията не могат да се възползват от най-новите мерки.

Facebook logo
Бъдете с нас и във