Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Туристическа индустрия залага все повече на преживяването

Туризмът пострада сериозно вследствие на коронавирусната епидемия. Силно намаляха пътуванията с всякаква цел, а хората бавно се връщат към навиците си да пътешестват. 

Някои общини са свързани с този бизнес поради своето разположение и традиции. Това време на изчакване се използва за обмисляне на нови проекти или рекламни кампании и послания, с които да поддържат интереса на пътешествениците в очакване на по-добри времена. 

Община Габрово,

например, влиза в надпреварата за тазгодишните награди на международната Мрежа за креативен туризъм, съобщиха от общината. Нашата кандидатура ще ще бъде представена в раздел „Най-добра творческа дестинация“, залагайки на потенциала на единствения в България етнографски музей на открито „Етър“.

Този избор не е случаен - тази категория включва почти всичко, което се предлага в музея – автентична среда, атрактивни експозиции, предаване на знания и умения, разнообразна аудитория, сезонно предлагане, дългосрочни партньорства с туроператори и други.

РЕМО „Етър“ провежда интересни образователни програми – „Научи и преживей“, „Открий какво умееш“, „Знам и мога“, „Училище за лазарки“, „В света на Старопланинската архитектура“. В музейния календар са включени пленери, симпозиум по лендарт и кинетично изкуство, театрални представления, концерти, научни конференции и други.

Световната туристическа индустрия залага все повече на преживяването, туристите все по-често се наричат пътешественици, те искат да опознаят като докоснат, преживеят, направят с ръцете си, научат, усетят и вкусят.

Идеята на конкурса е да поощри развитието на висок клас туризъм, към който спадат различните форми на кулинарни курсове, арт резиденции, обучение в занаяти, танци, посещения на фабрики, билкопродавници, показване на добрите примери.

Габрово стана част от Мрежата за креативен туризъм през 2018 година. Градът бе признат за креативна дестинация заради творческите си активи и ангажираност за утвърждаване на връзката между туризма, културата и образованието. Членството популяризира региона и дава възможност за партньорства и реализиране на туристически програми.

В 

община Благоевград

на работна среща на експертния консултативен съвет за устойчиво развитие на туризма е обсъдено развитието и надграждането на утвърдена стратегия за туризма и възможността за изключване или добавяне на модели, които да утвърдят региона като желана туристическа дестинация. Актуализацията на плановете и иновативността са от изключително значение и затова представителите на туристическия бранш участваха активно, представяйки идеи за привличането на туристи в града, съобщават от пресцентъра на общината.

Община Благоевград вече е започнала с реализирането на някои от проектите, като:

- Модернизиране на Информационен център-Благоевград и продажбата на билети за културни мероприятия в него;

- Създаване на рекламни клипове, които да запознаят аудиторията с историческите ценности на региона;

- Разглеждат се възможности за развитието на античното селище „Скаптопара“.

Фирмите от туристическия сектор и Община Благоевград си сътрудничат, за да може съвместно да бъде изградена една иновативна работеща стратегия в името на просперитета на региона. А и за всички са обединени около идеята, че положителните емоции и красиви спомени от посещението в града са най-важни и заедно биха си съдействали за постигане на тази цел.

Област Хасково 

и регионите на Кешан, Енес и Ипсала в европейската част на Турция ще имат обща трансгранична туристическа марка. Вече работи доброволна система за сертификация, която ще обедини хотели, къщи за гости, заведения, търговски и туристически обекти. Сдружение "Енвизимо свят" е изпълнител на проекта по програма "Интеррег" с Турция.
Желанието е да се направят по-атрактивни и разпознаваеми туристически ресурси и услуги, както и местни продукти.
В рамките на проекта пилотно ще бъдат сертифицирани по 20 обекта от общините в област Хасково и в Турция.

Целта на проекта е да разработи регионална туристическа марка, чрез която да се съхранят и популяризират туристическите ресурси, местните продукти и туристически услуги, да се даде възможност да се представят и популяризират специфични за районите туристически ресурси и да се гарантира качеството на предлаганите продукти и услуги чрез въвеждане на единни стандарти.

В резултат на изпълнението на проекта ще бъде създадена регионална туристическа марка, a прилагането на доброволнаta сертификация ще спомогне за подобряване качеството на предлаганите в регионите туристически услуги и продукти, ще промотира районите и ще доведе до устойчиво развитие на туризма чрез използване на природното, историческо и културно наследство на регионите.

Благоприятен фактор за региона е наличието на граница с две държави – Гърция и Турция. Два ключови транс-континентални пътя пресичат територията на областта. Първият свързва Западна и Централна Европа с Истанбул и Азия, а вторият – Северна Европа със Средиземноморието. Разстоянието от град Хасково до границата с Гърция е 70 км, до Турция - 80 км., а до столицата София – 230 километра.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във