Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Трите дружества на БДЖ се сливат в една компания

„Вливане на компаниите в едно е най-добрият вариант", категоричен е министър Събев.

С първата стъпка в реформата в държавните железници „БДЖ Холдинг”, „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД и „БДЖ-Товарни превози” ЕООД ще се слеят в Национална компания „Български държавни железници”. Това съобщи министърът на транспорта Николай Събев, който представи съвета на директорите на новата компания, който ще включва петима мениджъри.

В момента има три жп компании – „БДЖ холдинг“, който пък управлява „БДЖ -  Товарни превози" и „БДЖ - Пътнически превози", т.е. всяко е с отделни администрации и мениджъри. Като се влеят в едно и се махнат тези, които не могат да работят, ще има само един борд и по-лесно ще се управляват приходите и разходите на това ново предприятие, отбеляза министърът. Пътната карта за това трябва да е готова до 18 февруари и след това започва процедурата. „Вливане на компаниите в едно е най-добрият вариант", категоричен е министър Събев.

Плановете са БДЖ да се модернизира и да излезе на печалба през 2023 година. Ще се направи пътна карта за мерките, които ще се предприемат, като целта е да няма забавяне в графиците за движение, да има по-добра свързаност между градовете и влаковете да станат по-приятни за пътуване.

Министър Събев обяви, че се плaниpa oт нaчaлoтo нa 2024 г. компанията дa нe иcĸa пoвeчe субсидия oт дъpжaвaтa за пътните превози и  дa се излeзe нa ĸaпитaлoвитe пaзapи в Eвpoпa.

Министърът обяви, че не се очаква повишение на цените на влаковите билети.

„Целта е пътническите превози да са чисти, безопасни и приятни. Променяме компанията така, че да се върне и на пазара на товарните превози“, заяви Николай Събев. Европа е на релси, Европа е зелена и усилията са насочени България да е там, отбелязва министърът на транспорта и съобщенията.

Плановете са до края на 2023 г. ще има здравословно финансово състояние на железопътната  система. "В момента не предлагаме друга промяна по отношение на пътническите превози и националния бюджет, тъй като това е свързано с договора за обществен превоз, който се изпълнява“, отбеляза Николай Събев.

Позицията на Министерството на транспорта и съобщенията е, че приходите в НК БДЖ трябва да се реализират чрез увеличение на пазарния дял и разходите трябва да се управляват много повече от ефективно. Още през първите 6 месеца от началото на промените, ще се забележи много ясна тенденция за това как разходите намаляват и приходите започват да се увеличават. „Заложили сме много ясни параметри, чрез които ще следим финансовото и функционалното състояние на системата,“ посочи Събев. 

Министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев използва възможността да представи и екипа си. Заместник-министри на Министерството на транспорта и съобщенията, които ще отговарят за различните ресори са Владимир Върбанов за воден транспорт, Илия Илиев за железопътен транспорт, Стоян Новаков за автомобилен транспорт и Дилян Берковски за телекомуникациите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във