Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Транспортният министър заговори за "гъвкавост" по пакета "Мобилност"

Министърът на транспорта Росен Желязков посочи днес, че в предстоящите преговори по новите правила за дейността на международните превозвачи ще бъде необходимо да се отчита и въздействието върху околната среда. Той коментира темата след участие в заседание на Съвета на ЕС пред български журналисти в Брюксел.

Въпросът не е да направим отстъпки, а да бъдем гъвкави според ценностите на ЕС - свободата на движение на хора, стоки, свободата на общия пазар, поясни министърът по повод българската позиция в преговорите. По неговите думи за правителството и за него законодателните промени в тази област са особено важни.

Министърът отбеляза, че Съветът на ЕС днес е обсъдил въпроса за въздействието на превозите върху природата и политическата цел за намаляване на въглеродното замърсяване. По неговите думи са били обсъдени щетите, които биха нанесли върху природата промените в правилата за дейността на превозвачите.

Желязков уточни, че подкрепеното от евродепутатите на първо четене изискване за връщане на товарните превозни средства в държавата на регистрация всеки месец е абсолютно недопустимо. Мисля, че по този въпрос ще съберем най-голямо мнозинство, добави той.

Министърът съобщи, че в отстояването на интересите на своите превозвачи днес България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия и Литва са получили подкрепа по въпроса с връщането на камионите и отраженията върху природата от Кипър, Малта, Ирландия и Естония. Трябва да направим разговор и с други държави в търсенето на гъвкави текстове, които защитават нашите интереси. Продължаваме да работим с превозвачите, благодаря за всички усилия, които полагат. Заедно сме с тях в този процес, с ясното съзнание, че ще постигнем по-добро от това, което е в момента, но не можем да постигнем всичко, защото мнозинството е такова, че ако иска да приеме текстовете, каквито са, ще ги приеме, поясни Желязков, цитиран от БТА.

Както "Банкеръ" съобщи, в четвъртък Комисията по транспорта към Европейския парламент отхвърли предложението важният за българските превозвачи пакет "Мобилност" да бъде върнат за преразглеждане в Европейската комисия. Това означава, че през следващата седмица евродепутатите ще гласуват дали да започнат преговори с Еврокомисията и Европейския съвет по приемането му. Разговорите следва да започнат след утвърждаването на еврокомисар по транспорта. Желязков изрази очакването тези преговори да продължат и в първата половина на идната година.

Водещите текстове от новите правила за превозите в Европейския съюз бяха приети още през април. Според новите разпоредби шофьорите трябва да почиват извън кабината на камиона, да се връщат на всеки четири седмици в страната, където е регистрирана фирмата, а размерът на командировъчните да бъде според държавата, в която са изпратени.

Българският транспортен бранш се противопостави на текстовете. Позицията на родните превозвачи е, че новият регламент е протекционистки за западноевропейските фирми за автомобилни превози и цели да бъде ограничена дейността на дружествата от периферията на Европейския съюз като България. Тази позиция бе приета и от държавните институции, включително правителството, парламентарно представените политически сили и президентството. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във