Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Трагичният участък от "Струма" не отговаря на изискванията за магистрала

Министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова представи резултатите от възложената от нея проверка на пътния участък Драгичево – Долна Диканя, в който стана катастрофата с автобус от Република Северна Македония. Тя съобщи, че път Е-79 от км 0 до км 31, в участъка между селата Даскалово и Долна Диканя няма Акт 16. По думите ѝ през 2007 г. е изготвен АКТ 15 и отсечката е открита от тогавашния премиер. 

Причината да няма Акт 16 са неприключили отчуждителни процедури. 

"Минали са над 20 години. Доста министри са били на власт през това време. Издаването на Акт 16 на този път, след толкова време, е доста трудна задача. На око пътят го виждаме като магистрала. Но наклоните и виражите не отговарят на изискванията за магистрала", категорична е министър Комитова.

Тя обясни още, че от 2013 г. този път няма габарити на магистрала. По проект той е с ограничение от 90 км/час, но въпреки това по не обясними причини скоростта е вдигната до 120 км/ч. 

Пътната настилка е в много добро състояние, но

въпреки това по отношение на маркировката регионалният министър заяви, че това е нещо, което се подновява периодично. "От миналата година имаме договор с две фирми, които имат ангажимент да я подновяват. Към датата на катастрофата обаче е изпълнена само осевата линия, като има 6-месечно забавяне на изпълнение на маркировката", уточни Комитова и допълни, че същите две фирми е трябвало да поставят и указателни знаци. "Има поставен знак за скорост  120 км/час, чийто показатели за видимост са били над допустимите", посочи тя. Средната линя при суха настилка е с допустими граници. Мантинелата, наречена "рибешка опашка", която е поставена през 2007 г., е отговаряла на тогавашните норми до тази година, когато те са променени и трябва да се тип "буфер".

Това, което МРРБ може да направи като краткосрочни мерки, е да подмени маркировката и да намали максимално допустимата скорост на 90 км/ч, смята министър Комитова.

Друга направена препоръка от МРРБ, след катастрофата, е поставяне на котешки очи на мантинелите. В средносрочен план се препоръчва подмяна на мантинелите от стар тип. Според сметките само за еластичните огради на лот 0, където стана инцидента, това би струвало 30 млн. лв.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във