Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Tesla спира тестовете на автопилота си

Tesla временно спира тестовете в реална пътна обстановка на най-новата версия на автопилота за електромобилите си.

Причината е в появилите се технически проблеми. Това става ясно от съобщение на Илон Мъск в Twitter.

"Засякохме някои проблеми с версията 10.3. Затова временно се връщаме към версията 10.2", пише той. От поста му става ясно, че специалистите на компанията по качествен контрол са установили проблеми по-конкретно при завиване наляво на регулирани кръстовища.

Тестовете в реална среда на бета версията 10.3 стартира на 14 октомври. В тях бе позволено да вземат участие само собственици на електромобили Tesla, чийто рейтинг за безопасно шофиране, според системата на компанията, е 99 от възможни 100 бала, припомня ТАСС.

Първата версия на системата за автономно шофиране на Tesla бе представена през 2014 г. Още тогава от компанията обявиха, че целта им е да постигнат напълно автономно управление на електромобилите си без каквото и да било участие на шофьор във всякакви пътни условия. Към момента такава технология е налична само в бета версии, които са в тестов период. Засега обаче са инсталирани на едва няколко хиляди коли. Повечето от тях пък се използват от служители на компанията.

Междувременно стана ясно, че автомобилът Model 3 на Tesla се е превърнал в първото електрическо превозно средство, което е достигнало челното място в общата класация на моделите в Европа през септември, показва доклад, публикуван в понеделник от глобалния доставчик на автомобилна бизнес информация JATO Dynamics.

Model 3 на Tesla зае 2,6% пазарен дял с 24 600 регистрирани бройки, като това е първият път, когато електрически автомобил е начело на автомобилния пазара, и първият път, когато превозно средство, произведено извън Европа, заема челната позиция на Стария континент.

JATO Dynamics отбеляза, че Tesla вече води на пазара на електрически превозни средства, захранвани с батерии (BEV), с дял от 24%, следван от електромобилите на Volkswagen, Stellantis и Hyundai-Kia.

През септември автомобилната компания на Илон Мъск е регистрирала повече нови коли, отколкото известни марки като Fiat, Nissan и Seat, се заключава в доклада.

Facebook logo
Бъдете с нас и във