Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Съвместни действия ще гарантират свободния трафик между България и Румъния

Георги Тодоров и Адриан Ковасниану, заедно с представителите на службите за граничен, митнически контрол и автомобилния бранш се запознаха на място със ситуацията на "Дунав мост 2" и възможностите за облекчаване на преминаването през пункта.

Необходими са съвместни действия за гарантиране на свободния трафик и поддържане функционирането на Зелените коридори между България и Румъния. Това е заявил министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров по време на среща във Видин с държавния секретар на Министерството на транспорта и инфраструктурата на Румъния Адриан Ковасниану.

На първо място, ще се създаде работна група между двете министерства. Тя ще включва експерти, отговарящи за различните видове контрол, за да се скъси времето за изчакване, защото се наблюдава увеличен трафик. Работната група ще действа постоянно и ще функционира и по отношение на другите пунктове по общата ни граница с Румъния.

В сравнение със същия период на 2019 г., преминаващите през "Дунав мост 2" превозни средства, са с 15% повече, казва министър Тодоров. Това е така, защото има допълнителен трафик от Албания, както и от Сърбия поради увеличение на магистралните такси в западната ни съседка. В рамките на едно денонощие в едната посока на моста се обработват между 1000 и 1200 камиона.

Днес опашката от камиони на "Дунав мост 2" е около 3.5 км. Преди десет дни беше около 16-18 километра. Чакането постепенно намалява в резултат на общите ни действия. Затова предложих още в началото на следващата седмица да направим съвместно посещение и на ГКПП Русе-Гюргево, за да търсим и там конкретни решения. Все пак всеки пункт има специфика от гледна точка на трафик и инфраструктурен капацитет“, подчертава министърът.

Граничните контролно-пропускателни пунктове на мостовете при Видин-Калафат и при Русе-Гюргево са най-натоварените на изход от България с образуване на дълги опашки от товарни автомобили. Това води до прекомерно забавяне на трафика, което е недопустимо, когато се касае за две държави членки на Европейския съюз. "Поради това българската страна сезира и еврокомисаря по транспорт Адина Валян, от която бе потърсено съдействие за разрешаване на проблема“, отбелязва Георги Тодоров.

Според министъра е необходим комплексен подход, който да включва няколко мерки, като осигуряване на възможност за 24-часово преминаване на леки и тежкотоварни автомобили през граничните пунктове с Румъния, както и едновременно извършване на гранични проверки на повече от едно превозно средство. По думите му, разделянето на потоците от товарни автомобили, на превозвачи от ЕС и превозвачи от трети страни и увеличаването броя на измервателните уреди за тегло, също ще дадат положителен резултат в краткосрочен план.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във