Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Суперхраните се налагат на българския пазар

Нараства интересът на потребителите към ферментиралите продукти и суперхраните от растителен произход. Тази тенденция подчерта съоснователят на Soul Kitchen Живко Джамяров пред Bloomberg. "Мотивиращото в този тип бизнес е идеята за храната като превенция - биоактивна, изчистена, лесноусвоима храна със запазени ензими, с която хората да обогатяват режима си през деня", поясни Джамяров.

В България секторът на биоиндустрията изживя ръст през 2014-2016 г., отбеляза съоснователят на Soul Kitchen. "Стартирахме нашата дейност през 2009 г., когато се оформи и биоиндустрията у нас. Преди това се появиха и фирмите пионери, а през 2008 година се създадоха първите биомагазини, но тогава това бе абсолютна новост, непозната за хората в България. В Европа това е тенденция от поне 30-40 години, когато в Германия и другите западните държави започва да се говори за биологично земеделие", отбеляза Джамяров.

"Двояко и леко некоректно е да произвеждаш биопродукти и да не се сертифицираш като такъв тип производител. Истинските ползи от биопродуктите са именно в това, че хората не приемат химичните остатъци и другите вещества, използвани в конвенционалното земеделие", заяви Джамяров. По думите му поради административни пречки и постоянни промени в Министерството на земеделието и храните, ръстът на биоиндустрията у нас към момента е намалял, но нараства броят на брандовете, произвеждащи биохрани.

Джамяров отбеляза, че потребителите все още не са изцяло запознати какво точно е биологичното земеделие и каква е ползата от биологичните продукти, поради липсата на целенасочена политика като кампания за запознаване на обществото с биологичното земеделие.

Facebook logo
Бъдете с нас и във