Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Строителството на "Струма" през Кресненското дефиле тръгва през 2016-а

Строителството на последния най-труден участък от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле може да започне през пролетта на 2016 година. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова след подписването на договора с изпълнителя на една от отсечките.

От "Струма" остава да бъдат построени още около 62 километра. Това е пътят през Кресненското дефиле между Благоевград и Сандански, който е разделен на три участъка.

Общо 24-километровия участък между Кресна и Сандански е първият от трите на аутобана през дефилето. Той се финансира със средства по новата оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 година, като изпълнението му ще започне с пари от държавния бюджет, докато Европейската комисия одобри финансирането на проекта.

Строител на отсечката е консорциум "Струма – Лот 3.3", в който влизат "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Пътстрой-92" АД, "Главболгарстрой" АД и "Геострой" АД. Фирмите трябва да довършат отсечката за три години и половина срещу сумата от 281 млн. лв. с ДДС.

Регионалният министър обясни, че доизграждането на магистрала "Струма" е основен приоритет и за Брюксел, така че няма риск проектът да не бъде одобрен.

"Днес реално започваме дейностите по строителство на още 24 километра магистрала, с което удължаваме направлението София - Гърция по най-натовареният участък. Трафикът, който видяхме и в последните дни, изисква магистрала. Ето защо сключваме предсрочно договора с избрания изпълнител, за да работи незабавно", каза още Павлова.

Избран е и изпълнителят на отсечката от 17-километра между Благоевград и Крупник. Това е консорциум "АМ Струма 3.1", който предложи 139 млн. лв. без ДДС. Търгът обаче се обжалва от един от останалите участници, затова по думите на Павлова договорът за строителството на участъка може да бъде подписан най-рано след няколко месеца.

До края на годината трябва да бъде взето проектно решение за строителството на последната 20-километрова отсечка между Крупник и Кресна, обясни регионалният министър. Тя припомни, че вариантът за изграждане на дълъг тунел през Кресненското дефиле е отпаднал окончателно по финансови и технически причини.

"Работи се по няколко варианта за преминаване през дефилето, които включват преминаване  на две нива на места, участъци с къси тунели и виадукти, комбинация от съоръжения", каза още Лиляна Павлова и допълни, че по план участъкът между Крупник и Кресна трябва да бъде завършен до 2022 година.

Facebook logo
Бъдете с нас и във