Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Столичният общински съвет удължи договора с частните автобуси

Столичният общински съвет  удължи договора с компанията "Карат-С" за обслужването на 15 автобусни линии от градския транспорт.

От 56 общински съветници 38 гласуваха "за", 10 бяха против а 8 се въздържаха. Кметът на София Йорданка Фандъкова и зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев не присъстваха на заседанието.

Вносители на доклада бяха независимият общински съветник Симеон Славчев и Ваня Тагарева от ГЕРБ. Предложението им е договорите да бъдат продължени за срок от до 2 години, при цена за километър до 3 лева. Мотивите им са, че ако "Карат-С" не продължи да обслужва линиите, ще се наложи те да бъдат поети от общинското дружество "Столичен автотранспорт". То обаче разполагало единствено с 30-годишни автобуси, което би влошило сериозно качеството на услугата.

Той не спомена обаче, че и автобусите на "Карат-С" обаче, са на приблизително същата възраст. По време на обсъждането независимият общински съветник Войслав Тодоров определи продължаването на договорите като "една голяма далавера".

По време на дискусията в комисията по транспорт вчера към Столичния общински съвет пък Калоян Паргов (БСП) припомни, че собственикът на "Карат-С" Миролюб Столарски е дарител на партия ГЕРБ. "Интересно, сега ли се сетиха, че тази година изтича договор, сключен още през 2008-а, попита риторично председателят на групата на социалистите в СОС. – Договор за най-скъпия превоз! Договор, който години наред беше трън в очите на всички. И то с право, тъй като цената, на която Столична община беше позволила на "Карат-С" да извършва превози беше чувствително по-висока от тази на общинския автотранспорт", посочи той.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във