Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

СТОЛИЧНИЯТ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ПРЕМЕТНА КМЕТА ЗА РЕКЛАМАТА

Столичният общински съвет (СОС) прие през седмицата нови тарифи за поставяне на рекламни съоръжения на територията на столицата. Промените в наредбата за преместваемите съоръжения повишават двойно таксите за квадратен метър рекламна площ върху билборд, но въпреки това са далеч от предложенията на кмета Бойко Борисов. Освен това те не касаят случаите на заварено положение, при които общината вече е отдала за някакъв срок площи и обекти. След като новите цени бяха гласувани, Борисов коментира, че с така направените изменения няма да могат да се съберат заложените в общинския бюджет 12 млн. лв. приходи от рекламна дейност. Краси Гергов и Любо Павлов ще са много доволни от решението на СОС, допълни кметът, визирайки собственика на рекламна агенция Крез Гергов и бившия председател на н
адзорния съвет на Общинска банка Любомир Павлов, които държат голяма част от съоръженията за външна реклама в София.
Борисов обвини общинските съветници, че правят промени в старата наредба, която е доказала, че не работи, а не приемат изцяло новата, предложена от неговата администрация. Корекциите в действащия документ бяха приети с 34 гласа за и 14 против. По-голямата част от отрицателния вот дойде от съветниците от ССД. Внесеният преди месец и половина от градоначалника проект изобщо не бе разгледан на заседанието на СОС. Според общинския съветник от СДС Иван Нейков предложенията на Бойко Борисов създавали разрешителен режим, изцяло концентриран в ръцете на неговата администрация. А и не предвиждали изработването на идейни схеми за разполагане на рекламните съоръжения и тръжни процедури, каквото обаче е законовото изискване.
Вносител на одобрените промени в действащата наредба е общинският съветник от БСП арх. Борислав Борисов.

Facebook logo
Бъдете с нас и във