Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Срещу 5 000 евро във Франция превръщат старата ви дизелова кола в електромобил

Реконструираният електрически прототип на Renault Twingo. / Източник: Transition-One

Ще ви трябват около 5 000 евро aĸo иcĸaтe дa пpeвъpнeтe cтapия cи дизeлoв aвтoмoбил в eлeĸтpoмoбил във Фpaнция, съобщава Вlооmbеrg. След борбата с наднорменото замърсяване на въздуха и след предвидените забрани за шофиране на дизелови автомобили в големите европейски градове, френска компания предлага решение на проблема.

От френския стартъп Transition-One са разработили технология за преоборудване, която добавя електрически двигател, батерии, табло и всички нужни промени в старите модели на Fiat Chrysler Automobiles NV, Volkswagen AG, Renault SA и PSA Group за около 8 500 евро, или 5000 евро след държавната субсидия във Франция ,

„Продавам технологията на хора, които не могат да си позволят чисто нов електромобил на стойност 20 000 евро“, каза основателят Аймерик Либо в интервю за агенцията, направено в Renault Twingo от 2009 г., което вече има електромотор и батерии, достатъчни за пробег от 180 километра."Превръщаме най-продаваните модели в Европа в електромобили".

Либо очаква одобрението на френските и европейските регулатори до края на годината и ще започне да приема предварителни поръчки още през септември, за да провери какво е търсенето.

Автопроизводителите бързат да "изгасят" старите дизелови автомобили и да ги заменят с електрически, за да се съобразят с по-строгите разпоредби относно емисиите в Европа. Докато продажбите се увеличават, хибридните и акумулаторните автомобили представляват по-малко от 3% от общите продажби през миналата година, тъй като цените на автомобилите остават сравнително високи при по-къси диапазони на шофиране от конвенционалните модели.

Инициативи като тази на Transition-One показват, че автомобилната индустрия все още се опитва да се ориентира по пътя към електрическото бъдеще. „Технически бихте могли да превърнете една кола в електрическа - въпросът е дали има смисъл и колко големи са усилията?“, каза Маркус Лиенкамп, професор по автомобилни технологии в Техническия университет в Мюнхен

Все по-голям брой градове вече започнаха да забраняват по-старите дизелови автомобили, след като през 2015 г. скандалът с дизеловите емисии на Volkswagen подтикна внимателното разглеждане на такъв тип коли. През следващото десетилетие много повече европейски градове ще прекъснат напълно достъпа до дизелови автомобили.

В преработения модел Twingo има три акумулаторни батерии - една отпред и две на мястото на резервоара. Батериите са купени от дистрибутор на части за Tesla и тежат 120 килограма. Премахването на стария двигател и поставянето на електромотора и батериите отнема по-малко от ден.

Либо, чийто предишен опит включва съоснователна софтуерна компания Pentalog Group, работи над модернизирането в продължение на две години и тества метода с френска бизнес школа. Сега той търси финансиране от 6 милиона евро за изграждането на фабрика, с капацитет до 4 000 автомобила годишно.

Главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес нарече идеята за модернизиране „страхотна“, като същевременно предупреди, че големите компании се нуждаят от световни разпоредби относно емисиите и безопасността, преди да тръгнат по този път. „За да се случи това, първо нещо е: съгласуването на регулациите“, каза той по-рано този месец.

Решението на Transition-One е съвместимо и с моделите Citroen C1 и PS 107 на PSA, Fiat 500, Toyota Aygo, Twingo II и Volkswagen Polo.

"Ако крайната цел е да се намали замърсяването, всички решения трябва да са на масата", каза Либо. „Новите коли не са достатъчни“, заключи той.

Facebook logo
Бъдете с нас и във