Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Спасителният план на корабособственика на заседналия кораб Vera SU не е одобрен

Товарът не е опасен, но не е най-доброто решение в защитената зона Яйлата да има такава концентрация на азотни торове“, обяснява кап. Живко Петров.

Спасителният план за освобождаването на заседналия товарен кораб Vera SU не е одобрен от отговорните институции – Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерство на околната среда и водите и Басейнова дирекция „Черноморски регион“–Варна. Това  съобщи изпълнителният директор на Изпълнителна агенция  „Морска администрация“ кап. Живко Петров. След като се запознахме в детайли не приехме частта с разтоварването на кораба в морето. В плана се предлага разтоварване поне на половината товар в морето. „Корабът превозва 3300 тона азотни торове, което означава около 1500 тона да е изсипят в морето. Товарът не е опасен, но не е най-доброто решение в защитената зона Яйлата да има такава концентрация на азотни торове“, обяснява кап. Живко Петров.

Кап. Петров уточни, че опасност от нефтен разлив не може да има, тъй като горивото е изтеглено във вътрешни цистерни.

Планираната за днес операция за претоварване е осуетена, тъй като районът не позволява да се позиционират два плавателни съда – плаващ кран и баржа, които да застанат до заседналия кораб.

„Извършването на огледи продължава, като се търси най-оптималният вариант за действие. Големите опасения идват от евентуално рязко влошаване на времето, което може да доведе до разбиването на кораба в скалите. Дори и да се изхвърли товарът от азотни торове в морето, опасност от екологична катастрофа няма“, категоричен бе изпълнителният директор на Изпълнителна агенция „Морска администрация“.

Цялостната операция по освобождаването на плавателния съд се извършва от корабособственика, наетата фирма и застрахователната компания на товарния кораб Vera SU. Изпълнителна агенция „Морска администрация“ е контролен орган. „Наше задължение в съответствие с гл. 14 на Кодекса за търговско корабоплаване е да разпоредим на корабособственика да освободи кораба си и да наблюдава и контролира процеса, за да не бъде допуснато замърсяване“, заключи кап. Петров.

Facebook logo
Бъдете с нас и във