Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Спад в приходите от винетки и тол такси

Лек спад в приходите от електронни винетки и тол такси за първото тримесечие на годината спрямо същия период на 2021-а отчита Националното тол управление. Данните бяха представени по време на втората среща на работната група с представителите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на превозвачите.

От началото на януари до края на март от винетки и от тол такси са събрани почти 133 млн. лв. За първите три месеца на миналата година сумата е 137 милиона. Постъпленията от е-винетки са 94 млн. лв., при над 101 млн. лв. за предишната година. Известно повишение на приходите има от тол таксите. За първото тримесечие са събрани 38,8 млн. лв. от превозваните средства над 3,5 тона. През същия период на 2021-а постъпленията са били близо 36 млн. лв. Най-много от приходите от тол такси – над 37 млн. лв. т.г. са от автомобилите над 12 тона. Автобусите са заплатили тол такси в размер на 332 хил. лв. Данните са от изградените 300 камери и контролни точки на тол системата по републиканската пътна мрежа. 42% от тях засичат трафика по второкласните пътища.

За предложението на превозвачите чуждестранните автомобили, които преминават транзитно през България, да заплащат по-високи ставки по платената пътна мрежа, експертите на регионалното министерство са категорични, че в държавите от Европейския съюз не съществуват такава практика. Наличието на отделни тарифи или изисквания само за транзитно преминаващи камиони би довело и до санкции за страната ни, тъй като тол таксите не могат да дискриминират, пряко или косвено, на основата на националността на превозвача или произхода на превозното средство. Искането за включване на част от третокласната пътна мрежа в обхвата на тол системата, с цел да се прокара международен транзитен коридор, пък ще изисква допълнителни инвестиции за купуване на инсталации и рамки за камери.

По желание на превозвачите на следващата работна среща ще бъдат представени допълнителни трафик данни и анализи. От страна на бранша ще бъдат изготвени предложения с конкретни пътни участъци от второкласната пътна мрежа, които се ползват като транспортни коридори до граничните пунктове.

Facebook logo
Бъдете с нас и във