Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Смарт Органик" купува 70% дял от производителя на смутитата Frudada

Производителят и дистрибутор на био храни  „Смарт Органик“ АД купи мажоритарен дял в „Сантулита“ ООД - водещ производител на смути под марката Frudada на територията на България.

Продуктите на Frudada са уникални с това, че са 100% натурални и се произвеждат предимно от свежи пресовани плодове и зеленчуци. Напитките на марката не съдържат захар, консерванти, оцветители и вода.

Покупката е за 70% от дяловете на дружеството, като купувачът има опция за придобиване на останалите 30% след четири-шест години, съобщават още от „Смарт Органик“.

„Сантулита“ ООД ще продължи да оперира от базата си в София, като купувачът ще подпомогне компанията в областта на продажбите, дистрибуцията и маркетинг активностите. В бъдеще е планирано разширяване на гамата от продукти, включително пускане на био серия напитки. "Вярвам, че с общи усилия ще успеем да разширим дистрибуцията на Frudada, както в България, така и на експортните ни пазари, за да могат тези прекрасни, изцяло натурални продукти да достигнат до повече хора", коментира Яни Драгов, изпълнителен директор на „Смарт Органик“.

„Смарт Органик“ е водещ производител и дистрибутор на био храни в България и Европа. Водещи марки на компанията са Roobar, Dragon Superfoods, Kookie Cat и Bett’r.

През януари тази година "Смарт Органик" придоби 100% от дяловете на Amigos Internternational Trade BV - малък дистрибутор на био храни в Холандия и Белгия с фокус върху продукти, които оказват положително въздействие върху планетата. В момента компанията внася и маркетира био аренга захар от Индонезия под своя бранд Red Ape.

Търговията с акции на "Смарт Органик“ на пазар beam на БФБ започна на 3 декември миналата година след успеха на първичното публично предлагане (IPO), в което компанията набра 5 859 000 лева при почти два пъти презаписване на емисията. Тя е първият утвърден представител на сектора на биохрани на пазар beam. „Пазарът за растеж се превръща в трамплин за европейска и световна експанзия на амбициозните и динамични български компании“, заяви Маню Моравенов, изпълнителен директор на „БФБ-София“.
Допълнителната сума, акумулирана от „Смарт Органик“ ще бъде използвана за съфинансиране за купуването на немска компания конкурент, както и за увеличаване на производствения капацитет.

В плановете на компанията е и изграждане на нова производствена база край Божурище. Това ще стане на два етапа. В момента предприятието има производствена и складова база в кв. „Княжево“ в София, която се захранва със собствена соларна електроцентрала.

Facebook logo
Бъдете с нас и във