Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Сключен е договор за озеленяване на "Хемус", а магистрала няма

"Автомагистрали" са сключили договор за доставка на озеленяване на магистрала "Хемус", но не е сключен такъв за строително-монтажни дейности на магистрала. Това заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. По думите му има само договори за доставка на материали – чакъл, бетон, желязо. Според него към днешна дата не може да се даде краен срок за завършването на аутобана през Северна България. 

"Сключени са договори за 10 участъка за оставащите 240 км от „Хемус“, които не са изградени. Един-единствен от тях е сключен по Закона за обществените поръчки (ЗОП), той си върви добре и ще бъде завършен в срок. За останалите 9 е приложен „инхаус“ механизма", обясни пред bTV регионалният министър. И поясни, че държавното дружество „Автомагистрали“ няма нито необходимата техника, нито нужните служители, за да завърши процедурите. Караджов уточни, че по въпросните 10 участъка са възложени процедури за 4 млрд. лв., като от тези пари са преведени ефективно 1,3 млрд. лева: "Преведени са на фирмите, с които „Автомагистрали“ е сключила договори по „инхаус“. Аз не мога да твърдя коя фирма е куха и коя – не, има си разследващ орган. Никой министър на регионалното развитие няма разследващи правомощия. Във всичките 9 участъка - с „инхаус“, започва строителството без да има нито един проект." Министърът обясни, че Народното събрание трябва да узакони строителството на тези участъци.

Караджов беше категоричен, че следващите поръчки ще минават по ЗОП, ще се ограничи и практиката строителят сам да проектира изпълнението. По думите му към момента няма нито един готов проект за голям инфраструктурен проект.

"На идейна фаза започва реалното проектиране на скоростния път от Русе до Велико Търново. Отсечката Бяла-Русе, където стават най-много катастрофи с жертви – трябва да свалим обаче трафика между Търново и Габрово, което едва ли е мечта на габровци. Затова пътят от Русе ще се пресече с АМ „Хемус“, ще мине през Търново, а двулентовата отсечка – да стане четирилентова", обясни регионалният министър. Той каза още, че проект за тунел под Шипка също няма.

Facebook logo
Бъдете с нас и във