Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Скандалът „Железница” може да забави изграждането на „Струма”, смята Лиляна Павлова

Скандалът около обществената поръчка за тунел „Железница” от магистрала „Струма” може много да забави строителството на магистралата. Това заяви Лиляна Павлова, бивш министър на регионалното в двата кабинета на Бойко Борисов, пред Нова телевизия.

Търгът на стойност 250 млн. лв. се провали заради открадната папка с предложението на един от кандидатите. Полицията все още не е намерила изчезналите документи. Прокуратурата привлече като обвиняем външния експерт на комисията по обществената поръчка Стефан Гайтанджиев, в чието жилище бяха открити документи на един от кондидатите за строителство на тунела.Преди години Гайтанджиев е бил главен секретар на Агенция „Пътна инфраструктура”.

„Той беше нещо като главен секретар на АПИ по време на Тройната коалация - времето, когато на България бяха спрени пари от европейските фондове. Тази ситуация ни връща 10 години назад. През тези години АПИ изчисти името си. Безвъзмездната помощ от ЕС за „Струма” е около 1 млрд. лв. Строителството трябва да приключи до 2022 – 2023 г. Процедурата по избор на изпълнител за тунел „Железница” може да се забави повече от година, ако някоя от фирмите обжалва", коментира Павлова.

Facebook logo
Бъдете с нас и във