Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Силистра протестира с искане за отваряне на фериботния комплекс

Българо-румънският фериботен комплекс между Силистра и румънския град Кълъраш не работи от 2012 година, тъй като не е имало желаещ превозвач да се възползва от изградената с европейски пари инфраструктура. Това пък е причината тежките автомобили, които отиват към ГКПП край Силистра, да преминават през града. Жителите на крайдунавския град от няколко години протестират срещу тази ситуация с искания съвместната българо-румънската  комисия да реши проблема, но решение все още. няма.Ето защо те организираха днес 30-часова блокада на контролно-пропускателния пункт.

В края на октомври в Силистра се проведе пресконференция с участието на Мариус Барбу - управител на румънската фирма "Косло Зинка", създадена през 1992 г. за осъществяване на речен транспорт на стоки и пътници. Тя изрази готовност да възобнови работата на фериботния комплекс. Очакваше се датата за възобновяването на дейността му да стане ясна след насроченото на 29 октомври заседание на специализирана смесена българо-румънска комисия, само че това не се случи. 

За разлика от ГКПП Силистра, където има една лента за обслужване на превозни средства, на фериботния терминал има четири ленти, които осигуряват по-добри условия за работа на граничните служби, съобщават от Българо-румънската търговско-промишлена палата. За неговия рестарт не са необходими административни актове и допълнителни споразумения, освен решение на Смесената българо-румънска комисия за фериботни превози на базата на съществуваща двустранна спогодба, тъй като собственикът на ферибота – ДП „Пристанищна инфраструктура“, е и оператор, разполагащ с тарифа за услугата. Румънската страна е в ролята на корабен оператор – превозвач, ползвател на ферибота, определящ разписанието за движение на корабите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във