Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЩЕ ОГЛЕДАТ ПОД ЛУПА НАДЗОРНИКА ЗА ДУНАВ МОСТ 2

Седемте фирми, които останаха да се борят за надзора върху строежа на Дунав мост 2, ще бъдат пресявани много внимателно от транспортното ни министерство, научи в.БАНКЕРЪ. Във ведомството са си поставили амбициозната задача да избегнат досегашната печална практика големите инфраструктурни проекти да се изпълняват със закъснение и некачествено. Преди време транспортният министър Петър Мутафчиев и колегата му, отговарящ за строителството - Асен Гагаузов, заявиха, че вина за това имат контролните органи и надзорниците. Те обещаха, че ще вземат сериозни мерки, за да не се повтарят печалноизвестните случаи като рехабилитацията на пътя Видин - Монтана или пък изграждането на пътническия терминал на новото софийско летище.
По тази причина предложенията на седемте фирми, одобрени от делегацията на Европейската комисия, ще бъдат разглеждани под лупа. До финалния етап достигнаха датската Кови (COWI) и международната Мот Макдоналд лимитид (Mott MacDonald Limited), както и пет консорциума. Първият обединява британската Фейбър маунсел (Faber Maunsell), френската Луи Берже (която е сред надзорниците на проекта за жп линията Пловдив - Свиленград), американската Оув Ейръп енд партнърс (Оve ArupPartners) и испанската Техника Пройектос (Tecnica Proyectos). Вторият джойнтвенчър е между френската Инжероп (Ingerop) и британската Хай пойнт рендъл (High-point rendel). Другите три консорциума се оглавяват съответно от френската Сетек (Setek TPI), британската Тони Джи енд партнърс (Tony Gee and Partners) и британската Дабъл Ю Ес Пи Груп (WSP Group).
Тръжното досие за втория мост над река Дунав е било изпратено до седемте участници на 7 юли. Те трябва да подадат окончателните си оферти до 4 септември. Ден по-късно комисията по оценките ще започне да разглежда окончателните предложения. Предвидена е и предварителна среща, на която ще бъдат уточнени всички неясни детайли, преди кандидатите да подадат окончателната си оферта. Тя ще се проведе в началото на август.
Договорът с победителя трябва да бъде сключен до края на годината. Неговата задача ще е да провери и съгласува техническия проект, изготвен от главния изпълнител на Дунав мост 2, както и да се грижи за строителния надзор над съоръжението.
Максималната сума, за която победителят може да сключи договор, е 7 млн. евро, а продължителността на работата му ще е 51 месеца. През 38 от тях надзорниците ще следят за проектирането и строителството на моста, а останалите са гаранционен период.
Изграждането на моста ще струва 236 млн. евро, като средствата са осигурени по програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), германската Кредитната институция за възстановяване (KfW), Френската агенция за развитие (AFD), както и от бюджета на страната. Изпълнителят ще бъде избран през септември измежду петима кандидати. Това са консорциумите между немската Билфингер Бергер (Bilfinger Berger) и белгийската Бесикс (Besix), френската Винси (Vinci C.G.P), Главболгарстрой и Мостстрой, както и джойнтвенчъра между френската Буиг Траво Пюбликс (Bouygues Travaux Publics), варненската Трансстрой и италианската Рицани де Екер (Rizzani de Eccher). Четвъртият консорциум е между регистрираната в Сингапур EД Цюблин (Ed. Zublin AG), aвстрийската Алпине майредер Бау (Alpine Mayreder Bau) и френската Aйфел Конструксион Металик (Eiffel Construction Metallique). Петорката се допълва от Хоктийв конструкшън (Hochtief Construction) и испанската Образкон Хуарте Лейн (Obrascon Huarte Lain).

Facebook logo
Бъдете с нас и във