Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Шишков: Построили сме 870 км магистрали от нужните 2100 км

Построили сме не повече от половината от магистралите, които е трябвало да изградим преди десет години. Това заяви на брифинг служебният регионален министър Иван Шишков при представянето на състоянието на автомагистралите на у нас и визията за тяхното доизграждане и развитието на пътната мрежа - "Магистралите на България – вчера, днес и утре". Анализът е подготвен от регионалното министерство и Агенция "Пътна инфраструктура" през последните два месеца, като дейността е започната от предишния кабинет. Шишков изтъкна, че нараства необходимостта от изграждането на магистрали и пътища.

Ако България има нужда от 2100 километра магистрали, при положение, че са построени 870 километра и остават 1230 километра, мога да предложа като приоритет за следващите правителства да бъде завършен целият процес на проектиране, ускоряване на всички съгласувателни процедури, стриктен график за реализация и ясна стратегия, уточни министърът. По думите му страната ни няма ясна стратегия за строителството на големите инфраструктурни обекти. "За съжаление, всички спорове стават за дадени пари и малки участъци, но нямаме ясна представа нито кога ще завърши проектирането на магистралите, нито кога ще ги изградим", допълни той. И посочи, че би трябвало следващите правителства да направят подобна стратегия, защото държавата ни е изключително изостанала.

Шишков съобщи, че 38 на сто от магистралите, които трябва да се проектират и да построят в България, са с изключително незадоволително проектантско и с никакво строително решение. Най-важното направление е по посока "север - юг" - от Русе за Маказа, връзката от Румъния към Гърция. Започнахме с първата част от тази връзка, участъкът е с обща дължина "Русе – Велико Търново" - 67 километра, "Велико Търново - Свиленград" - още 218 км, обясни министърът и добави, че е належащо да се започне бързо да се проектира и да се строи.

Други важни обекти са магистралите "Черно море" и "Рила", както и магистрала "Хемус", която е без проектни решения за 7-и 8-и и 9-и лот. Министърът се надява да се намери бързо решение на проблема, за да може и тази магистрала да има цялостно проектно решение и да продължи да се строи изцяло. Други важни обекти са връзката с тунела под Петрохан, както и скоростният път, който сега се стори от Видин до Ботевград, по който има участък от Монтана до Враца, но е без осигурено трасе. Тези обекти трябва в кратък срок да бъдат построени от следващите правителства, за да имаме нормална и проходима пътна мрежа, категоричен е Иван Шишков.

Магистралите, които сега са със проектна готовност, са "Русе - Велико Търново" - 75 км, "Хемус" - 96 км и "Европа" – 16,5 км. Магистрала "Европа" е била най-проблемният участък като забавяне във времето и трябва да бъде изградена до 2023 г. Шишков е подписал споразумение с кмета на Костинброд и проектът вече е съгласуван с всички институции, в сряда ще бъде разгледан на Върховния експертен съвет и се очаква до дни да бъде одобрен Подробен устройствен план на магистралата.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във