Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Шишков: "Оградата" по границата е временно съоръжение

"Оградата" по границата с Турция всъщност е одобрена като временно препятстващо съоръжение, направено без документи за строеж и без издадено решение за строеж от страна на Министерството на регионалното развитие или Министерство на отбраната. Това обяви служебният регионален министър. За подобен тип съоръжения не се изисква разрешение за строеж, не се издава и разрешение за ползване. Това означава, че така наречената ограда е изградена така, че да не подлежи на контрол от страна на нито едно министерство, обясни той пред БНТ.

"Има проекти за съоръжението, но те са следени единствено от областните управители, които нямат никакъв административен капацитет за строителство. Нито от МРРБ, нито от Министерството на отбраната са издали решение за строеж и в един момент обектът е бил буквално прехвърлен на областните управители да се занимават с това съоръжение. Оттук нататък предстои да бъде ясно какво е било заданието, дали е изпълнен добре проектът, защото не е ясно дали е изпълнен. Много пъти съм казвал - каквото си поръчаме, това получаваме. В случая май не сме си поръчали това, а сме си поръчали нещо повече", каза Шишков. Той разкритикува управлението на ГЕРБ, изградило преградното съоръжение, че не е довършило втория етап от първоначалния замисъл. "Изграждането на това съоръжение е било неизбежно като необходимост. Въпросът е защо с него не са се занимавали министрите - на вътрешните работи, на отбраната или на регионалното развитие и благоустройството. Ще ви дам пример - с интерконектора, ако се занимаваха областните управители - те много помогнаха, но нямаше да успеят да го въведат в експлоатация. Същото е и с оградата", допълни той.

Регионалният министър отбеляза, че не се притеснява от обвинения в безстопанственост. Според него отговорност трябва да се търси от хората, които са направили така съоръжението, че то да не подлежи на контрол от съответните институции.

Служебният министър коментира и избора на място за строеж на Национална детска болница в столичния квартал "Овча купел". Той определи мястото като изключително удобно за целта - с добър достъп и достатъчно пространство за изграждане на лечебно заведение. И изрази надежда, че до завършването на детската болница в "Овча купел" ще е приключил и ремонта на Околовръстния път там. "Ще правим болница, а не поликлиника. Ако е поликлиника, ще я правим така, че да е удобна за нечий квартал. Като правим болница, тя трябва да е на място с добри транспортни връзки и да е извън центъра на града. Трябва да я направим така, че да е достъпна не само за софиянци, а да има удобен превоз до нея и за хора от други части на страната. За мен това е най-удобното място, защото пространството е голямо и ще може да се построи болница без ремонти на вече съществуващи постройки", коментира той.

Приоритет при строителството на пътища са тунелът под прохода Петрохан и връзката с Прохода на Републиката, която трябва да свърже Русе с Маказа, каза още Шишков. "В България си говорим за магистралите изток-запад, но връзките север-юг са много важни. Те правят истинската свързаност между Северна и Южна България. Изоставането икономически на Северна България няма да се реши със завършването на автомагистрала "Хемус", а когато бъдат направени тези връзки. Те имат и геополитическо значение", подчерта регионалният министър. В момента е възложен Оценката на въздействието върху околната среда на проекта за тунел под Петрохан.

Facebook logo
Бъдете с нас и във