Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Шест станции на "Български пощи" с безплатни административни услуги

От понеделник, 18 юли, започва предлагането на 39 безплатни административни услуги в клонове на "Български пощи". Това ще се осъществи в сътрудничество с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта, съобщават от правителствената пресслужба. 

Това е пилотна инициатива, разработена съвместно с Министерство на електронното управление, и е първа стъпка към проекта „Дигитална трансформация на Български пощи и предоставяне на комплексни услуги“, който предстои да се изпълни в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост. 

Вицепремиерът по ефективно управление в оставка Калина Константинова коментира, че благодарение на новото ръководство на "Български пощи", което макар и временно да е начело на голямата държавна структура, е разработило детайлен и изключително професионален бизнес план, с който всяко следващо ръководство, ако има потенциал и желание, ще превърне пощите в печелившо предприятие само до няколко години.

Партньорството с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта ще осигури достъп до голям брой административни услуги в областта на социалното подпомагане. Сред тях са заявяването на целева помощ за отопление, издаването на служебна бележка за удостоверяване на регистрация на търсещо работа лице и отпускането на еднократна помощ при раждане на дете. 

Първите шест пощенски станции, които ще предлагат услугите, са:

•         Централна поща в гр. София.

•         с. Селановци, област Враца.

•         гр. Баня, област Пловдив.

•         с. Маринка, област Бургас.

•         с. Крушовица, област Плевен.

•         с. Игнатиево, област Варна.

Предлагането на административни услуги в избрани станции е първа стъпка към намерението на правителството да превърне „Български пощи“ в единен център за административни услуги. Експертите от кабинета на вицепремиера Константинова са подсигурили обща инвестиция от над 100 млн. лв. по Националния план за възстановяване и устойчивост. С тези средства ще се извърши обновителен ремонт на над 500 станции, а над 68 млн. лв.  ще бъдат инвестирани за модернизация и дигитална трансформация на цялата клонова мрежа.

Информация за административните услуги, които гражданите могат да заявяват в рамките на пилотния проект ще бъде достъпен от утре, 18 юли, на официалния сайт на „Български пощи“. В пощенските станции също ще е налична информация за предлагането на новите административни услуги.

Facebook logo
Бъдете с нас и във