Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Шел България“ купува активите на конкурент

Международната енергийна компания Shell, която е сред големите играчи на пазара с автомобилни горива у нас, продължава да расте у нас с покупка на други фирми от сектора.

"Шел България” EАД е уведомило Комисията за защита на конкуренцията за намерението си да осъществи концентрация посредством придобиване на контрол върху актив (част от предприятие) - бензиностанция, собственост на ЕТ "УниверсалСтрой – Васил Гаджов“.

"Шел България” EАД търгува на едро и дребно с автомобилни горива, както и съпътстващи продажби на хранителни и нехранителни стоки.

Дейността на фирмата, коята ще бъде купена, също е свързана с търговия на дребно с автомобилни горива, както и съпътстващи продажби на хранителни и нехранителни стоки.

Според уведомлението на кандидат-купувача се очаква операцията да окаже въздействие върху националния пазар на търговия на дребно с автомобилни горива у нас. Но анализаторите отбелязват, че заради липсата на стратегически сделки  и на съществени инвестиции от страна на големите играчи на пазара наблюдаваме минимално изменение на пазарните дялове на дружествата в сектора.

Искането от "Шел България“ ЕАД е Комисията за защита на конкуренцията да извърши оценка на концентрацията и да се произнесе с решение като разреши концентрацията. В тази връзка всяко трето заинтересовано лице може да представи информация или да изрази своето писмено становище относно сделката и въздействието, което тя може да окаже върху ефективната конкуренция на съответния пазар в страната.

Съобщението е изготвено от уведомителя "Шел България“ ЕАД, като антимонополният регулатор си запазва правото да се произнесе с окончателно решение след извършването на цялостна оценка на сделката, уточняват от антимонополния регулатор.

Shell е международна енергийна компания, с опит в проучването, производството, нефтопреработката и търговията с нефт и природен газ, както и производството и търговията на химикали.

Shell e на българския пазар от 1991 година. У нас компанията оперира верига от търговски комплекси за продажба на горива на дребно. Днес под марката на Shell работят близо 100 търговски обекта в цяла България, от които 80 са собствена мрежа на компанията, а останалите са франчайзингови обекти.

Припомняме, че през май  "Шел България” EАД уведоми Комисията за защита на конкуренцията за намерението си да осъществи концентрация чрез придобиване на контрол и върху активи (части от предприятия) на пет бензиностанции, собственост на "Стелла-Аруж“ ЕООД, "ЕвроПетрол“ ЕООД и "ЕвроПетроойл“ ЕООД.

Facebook logo
Бъдете с нас и във