Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ШЕФЛЕР СЛЕДВА НЕМСКИЯ ШАБЛОН

Фамилната компания Шефлер (Schaeffler) съобщи в началото на седмицата, че вече контролира 48% от производителя на автомобилни части и гуми Континентъл (Continental). Офертата от 75 евро за акция, оценяваща концерна на 12.1 млрд. евро, е част от постигнатото преди две седмици споразумение, което сложи край на една ожесточена лятна битка за поглъщане. Като част от сделката Шефлер обеща да не придобива повече от 49.99% дял в Континентъл (на практика достатъчни за контрол върху компанията) преди края на 2011 година. За мнозина това изглеждаше повратен момент в корпоративната история на Германия.
Битката за придобиване започна в средата на юли и предизвика сериозен отзвук сред политиците и хората на ръководни позиции в корпоративния свят, след като стана ясно, че кандидат-купувачът си е осигурил почти 36% от акциите с право на глас в Континентъл, от които 28% е придобил чрез тайни суапови сделки. Когато всичко приключи преди две седмици, Манфред Венемер - един от най-известните ръководители в немската автомобилна индустрия, освободи поста на главен изпълнителен директор на Континентъл и на негово място в компанията влезе Карл-Томас Нойман.
Макар че тактиката на Шефлер на пръв поглед изглежда нехарактерна за голяма немска фирма, в действителност сделката далеч не представлява такъв повратен момент, а е следвала един добре установен и даже станал стерeотипен модел в корпоративния живот на Германия. Тя хвърля светлина и върху една нарастваща тенденция сред немските компании. Страхувайки се, че падащите котировки на акциите им ще ги превърнат в прицел за придобиване, те отчаяно търсят стратегически инвеститори.

Facebook logo
Бъдете с нас и във