Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Сделката за Нова телевизия стигна до КЗК

Потенциалната сделка зависи и от получаването на одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е образувала производство за оценка на сделката за Нова телевизия, съобщават от антимонополния регулатор.

„Юнайтед Медия“ С.а.р.л. (United Media S.a.r.l.) е уведомила КЗК за намерението си да придобие едноличен контрол върху „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД, и контролираните от „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД предприятия: „Нет Инфо“ ЕАД, „Дарик нюз“ ЕООД,  „Ви Бокс“ ЕАД, „Елит Медия България“ ЕООД,  „Радио Веселина“ ЕАД,  „Радио Експрес“ АД, „Витоша ФМ“ ЕООД, „Агенция Витоша“ ЕООД, и „Агенция Атлантик“ ЕООД,  и съвместен контрол върху следните предприятия, понастоящем съвместно контролирани от „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД и трети лица: „Файненшъл Маркетплейс“ АД, „Грабо Медия“ АД, и „Атика Ева“ АД.

Дейността в България на групата, към която „Юнайтед Медия“ С.а.р.л. принадлежи, може да бъде обобщена в следните основни направления: - предоставяне на фиксирани телефонни услуги; - предоставяне на мобилни телефонни услуги; - предоставяне на достъп до интернет; - предоставяне на дребно на платена телевизия; - разпространение на радио- и телевизионен сигнал чрез наземно излъчване; - предоставяне на сателитни услуги; - предоставяне на линии под наем.

Придобиваните предприятия извършват дейност на следните пазари, включващи територията на България: - пазар на телевизионно съдържание; - пазар на телевизионна реклама; - пазар на телевизионно разпространение; - пазар на киноразпространение; - пазар на радио реклама; - пазар на интернет реклама; - пазар на онлайн новинарски и информационни услуги; - пазар на предоставяне на интернет пространство за публикуване/обмен на информация; пазар на издаване на списания; - пазар на печатна реклама в списания. 

Съгласно уведомлението се очаква операцията да окаже въздействие върху следните съответни продуктово-географски пазари в страната: - пазар на телевизионно разпространение на едро; - пазар на разпространение на телевизионен и радио сигнал чрез наземно излъчване (радиоразпръскване); - пазар на сателитни услуги.

Искането е КЗК да извърши оценка на концентрацията и да се произнесе с решение. В тази връзка всяко трето заинтересовано лице може да представи информация или да изрази своето писмено становище относно сделката и въздействието, което тя може да окаже върху ефективната конкуренция на съответния пазар в страната.

Съобщението е изготвено от уведомителя, като КЗК си запазва правото да се произнесе с окончателно решение след извършването на цялостна оценка на нотифицираната сделка, уточняват от регулатора. 

 

Преговарящите

United Group е телекомуникационен оператор в Югоизточна Европа, който придоби Vivacom в България.

Братята Домусчиеви купиха "Нова Броудкастинг Груп" през миналата година от шведската MTG Group, като тогава платиха 185 млн. евро. Канал 3 и още 4 радиа станаха част от "Адванс Медиа Груп" през септември тази година, като върви и процес по ребрандирането им.

Facebook logo
Бъдете с нас и във