Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Сагата с ремонтите продължава: 90 млн. лева за АМ "Тракия" са "потънали"

Ресорният министър Виолета Комитова съобщи, че за ремонт на автомагистрала „Тракия“ в участъка между Чирпан и Стара Загора са били похарчени 90 млн.лв. миналата година, но голяма част от тези средства не са отишли за тези ремонтни дейности.

Сагата с ремонтите на пътища продължава. Докато регионалното министерство се чуди как да осигури пари за вече планираните ремонти, излизат наяве нови злоупотреби. 

Ресорният министър Виолета Комитова съобщи, че за ремонт на автомагистрала „Тракия“ в участъка между Чирпан и Стара Загора са били похарчени 90 млн.лв. миналата година, но голяма част от тези средства не са отишли за тези ремонтни дейности.

"В ремонта са участвали четири фирми, една от които е „Автомагистрали Черно море“, и всички те са получили аванси. 30 млн. лв от тях са били за тази фирма. Именно работниците на „Автомагистрали Черно море“ в момента претендират за доплащане от 36 млн. лв, но в нашия бюджет няма предвидени целеви средства за ремонт на аутобана“, каза още Комитова в интервю за телевизия „България он еър“ в сряда. 

Министърът подчерта, че въпреки това, правителството обмисля варианти за плащане на дължимите суми на работниците, дори на по-малки суми. 

"Фирмата и работниците са станали жертва на договор, при който от едната страна стои бившият шеф на държавното дружество „Автомагистрали“  Стоян Беличев, а от другата – шефът на „Автомагистрали Черно море“, уточни тя  и попита защо хората не си търсят парите от тях. Тя беше категорична, че те са в правото си да искат изработеното и ако не им се осигурят тези пари могат да ги получат по съдебен ред като осъдят държавната фирма „Автомагистрали“. Комитова коментира още, че ремонтът на тази отсечка не е бил спешен, защото има ограничение на скоростта от 4 години и при условие, че не са били осигурени средствата, е можело да бъде отложен.

Министърът опроверга и твърденията на бившия заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, че договорът е рамков, като подчерта, че в него има фиксирани параметри за работа, срокове и точна цена.

По повод натрупаните задължения към фирмите за текущ ремонт и поддръжка на републиканските пътища архитект Комитова отново припомни, че в края на миналата година за тази цел в бюджета на АПИ са били предвидени само около 380 млн. лв. за 2021 г., а предишното правителство е договорило дейности за 1,5 млрд. лв. без реално да са осигурени тези пари.

„Ще положа всички усилия, каквото е започнато да се завърши“, заяви Комитова. Тя обясни, че пари ще се търсят през бюджета за следващата година и се надява да се намерят, но е необходимо време.

За автомагистрала „Хемус“ също има раздадени авансово милиони за строителство, за доставка на материали, за наемане на техника, които ще се осъществят след години, стана ясно още от думите на архитект Комитова. Общо възлизат на над 1 млрд. лв. и тези авансови плащания са обезпечени със застраховки, а не с банкови гаранции.

На 18 август регионалният зам.-министър Захари Христов съобщи, че министерството подготвя плащане по всички внесени междинни сертификати за участъците 1 и 3 от автомагистрала „Хемус“.

"За Участък 1 сумата за плащане на строително-монтажните работи е 16 084 306 лв. с ДДС, а за Участък 3 – 20 073 532 лв. с ДДС", обяви той.

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във