Банкеръ Daily

Управление и бизнес

С инвестиции в инфраструктурата се подобрява бизнес средата в Стара Загора

Поглед към Стара Загора от Мемориалния комплекс "Бранителите на Стара Загора"

Администрацията на Община Стара Загора е напълно готова да се възползва от едно голямо бъдещо предимство, което ще дойде с изграждането на тунела под връх Шипка и със създаване на пряката връзка между автомагистралите "Тракия" и "Хемус". Планира се тунелът да е готов изцяло в следващите три-четири години и Стара Загора може да се превърне в национален логистичен център, съобщиха от пресцентъра на ГЕРБ, цитирайки кандидатът за кмет на Стара Загора от ГЕРБ Живко Тодоров. Намеренията са дотогава Индустриална зона "Загоре" да бъде разширена и към нея да се добавят и съществуващите две хиляди декара на бившето летище. "Разговорите с държавата за прехвърляне на тези терени, които са с изградена инфраструктура, е в напреднала фаза. Там може да се изгради експозиционен център и да се провеждат международни изложения", уточнява Живко Тодоров. Според него ще продължи инвестицията в инфраструктурата, с цел подобряване на бизнес средата.

На среща със служители на фирма "Булагро" кандидатът за общински съветник от листата на ГЕРБ Диян Димитров също е потвърдил, че територията на бившето летище ще бъде изцяло преобразена в следващите години. Вече има интерес там да бъдат построени нови производствени предприятия, но се предвижда и реновиране на пространството и запазване на възможността за провеждане на големи международни изложения, каквото е специализираното изложение "БАТА Агро" - най-големият форум в България за представяне на земеделска техника и всичко за селското стопанство. Изложението ще бъде запазено. Още повече, че при последните си издания то привлича над 200 участници и се посещава от близо 20 000 души. Това пък ангажира общината да предостави по-добри условия за изложителите и посетителите. Заедно с това територията на бившето летище може да приеме и други експозиции и събития, включително и от областта на спорта и културата.

Живко Тодоров също е защитил намерението за цялостната промяна на бившето летище. Той е определил като утопия тезата на негови опоненти, че то може да приема полети. Според него подобен проект е лишен от всякаква бизнес логика затова не е имало и желаещи да инвестират - нито за пътническо, нито за карго летище. Подобно съоръжение би изисквало финансиране от около 100 млн. евро и необходимост от сериозно удължаване на пистата. Такъв проект означава и заличаването на едно от селата на юг от Стара Загора, значителен шум, замърсяване от изгорелите газове, а също и голям риск за града, защото никъде няма летище, което да се прави само на метри от границите на голямо населено място.

Facebook logo
Бъдете с нас и във