Банкеръ Daily

Управление и бизнес

С близо 6.3 млн. лв. ще популяризираме виното ни в чужбина

Вместо 50% безвъзмездна помощ, както беше през миналата година, през настоящата година при представянето на Български вина зад граница, търговците ще получават още 30% национално съфинансиране по мярка "Популяризиране в трети държави" от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019-2023 г., съобщиха от Държавен фонд "Земеделие".

Първият прием на документи по мярката за 2020 г. ще бъде в периода от 17 февруари до 6 март. По нея се промотират вина със защитено наименование за произход (ЗНП), защитено географско указание (ЗГУ) и сортови вина без ЗНП/ЗГУ. В случай че кандидатите изберат да популяризират търговски марки и сортови вина без ЗНП/ЗГУ, те ще имат право единствено на финансиране от Европейския съюз в размер до 50% от стойността на промоционалните им проекти. Ако кандидатите промотират само вина със ЗНП или ЗГУ без техните търговски марки, ще могат да получат до 50% европейско финансиране и до 30% национално съфинансиране.
Друга новост е увеличението на годишния бюджет по мярката. За 2020 г. са предвидени близо 6.3 млн. лв. по направлението - 3 911 600 лв. е европейското и 2 346 960 лв. национално съфинансиране. През 2018 г. по мярката бяха разпределени общо 4.69 млн. лева.
От мярката могат да се възползват търговски дружества, чиито приходи от лозаро-винарска дейност през последните две години надвишават 50% от общите им приходи. За подпомагане имат право да кандидатстват още организации на производители на лозаро-винарски продукти, асоциации на организации на производители на лозаро-винарски продукти, междупрофесионални организации по Закона за виното и спиртните напитки, държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса, както и професионални организации, работещи основно в лозаро-винарския сектор.
Срокът за изпълнение на промоционалните проекти е от една до три години от датата на сключване на договора с Държавен фонд "Земеделие". Максималната стойност на едно проектно предложение за търговските дружества е до 1 млн. лева. Проектите на останалите кандидати могат да достигат до 4 млн. лева.
По мярка "Популяризиране в трети държави“ бенефициентите имат право да заявят финансиране за дейности, насочени към Китай, Япония, Хонг Конг, Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико и Бразилия.
Новост през 2020 г. е, че за първи път Държавен фонд "Земеделие" е подготвил списък с често допускани грешки при кандидатстване по мярката. Сред тях са случаите, при които бенефициентите не попълват точния брой търговски марки, които промотират. Често срещан пропуск от страна на дружествата е, че не предоставят достатъчно доказателствен материал - като присъствени списъци с броя гости на съответно събитие или снимков материал, удостоверяващ наличието на всички заявени за възстановяване разходи.

Facebook logo
Бъдете с нас и във