Банкеръ Daily

Управление и бизнес

С 90 млн. лв. модернизират жп гара Пловдив

Жп гара Пловдив е една от възловите в транспортната мрежа на страната. "Градът под тепетата" е основен център на железопътния транспорт в Южна България. Оттук преминават линиите за Стара Загора и Бургас, за ГКПП Калотина и ГКПП Капитан Андреево.

Това е една от причините Национална компания "Железопътна инфраструктура" да подготви проект за модернизацията на жп гара Пловдив, като инвестицията е на стойност 89 028 246 лева без ДДС.

"Трейс Груп Холд" АД като водещ партньор в Обединение "Проект Пловдив" ДЗЗД подписа договор за модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в жп гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив., съобщиха от инженеринговата компания. Той е част от проект "Развитие на железопътен възел Пловдив".

Възложител е Национална компания "Железопътна инфраструктура", а договора подписа инж. Красимир Папукчийски - генерален директор на държавната фирма.

Обхватът на проекта включва строително-монтажни работи по модернизация на железния път, дейности по изграждане на нова контактна мрежа, изграждане на нови дренажи и отводнителни системи, поставяне на нова перонна настилка на всички перони в гарата, изграждане на нови и подмяна на съществуващите перонни покрития с нови съвременни олекотени конструкции и осигуряване на достъп на лица с намалена подвижност

По проекта са предвидени дейности по изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив, включително изграждане на канализационни и вентилационни системи, осветление и видеонаблюдение, както и изграждане на шумозащитни съоръжения  и предпазни огради в района на гарата.

Дейностите по договора следва да приключат до 35 месеца и включват проектиране, което ще продължи до осем месеца и строителство до 27 месеца.

Изпълнител на договора е Обединение "Проект Пловдив" ДЗЗД, в което влизат фирмите "Трейс Груп Холд" АД и "Балкантел" ООД.

Обект "Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив" е част от проект "Развитие на железопътен възел Пловдив" и се съфинансира със средства по Механизма за свързване на Европа (МСЕ).

Пловдив лежи на Главна железопътна линия № 1 Калотина - Свиленград и на Главна железопътна линия № 8 Пловдив - Бургас от Националната жп мрежа на България, което прави града възлов транспортен център.

От 2018 г. Централна гара Пловдив е мултимодален транспортен център, обединяващ автобусен и железопътен транспорт. Приемната сграда на гарата е паметник на културата. Тя е проектирана от италианския архитект професор Мариано Пернигони и е построена за три години между 1905 и 1908-а. На 26 септември 1908 г. цар Фердинанд пристига в града във връзка с обявената Независимост на България и е посрещнат на още неоткритата гара. В тази връзка една от залите на сграда е наречена Царската чакалня.

Централна гара Пловдив е единствената по рода си гара в България, която предоставя на едно място спирка за автобуси и влакове. Чрез тази комбинация можете лесно и удобно да пътувате до стотици дестинации в България и Европа.

Пло̀вдив е вторият по големина град в България с население от около 346 893 души. Разположен е на двата бряга на река Марица. Градът е най-динамично развиващият се център в Южна България. Икономиката му се крепи на добре развитата многопрофилна индустрия, на услугите, туризма и информационните технологии.

Благоприятни фактори за това са централното географско разположение и сравнително добрата инфраструктура. Пловдив има международно летище, терминал за интермодални превози, в близост до града минава автомагистрала "Тракия", има добре развита система от първокласни пътища и железопътна мрежа.

Facebook logo
Бъдете с нас и във