Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Ръстът на несемейните работещи жени променя американската икономика

В работната сила в САЩ има повече несемейни жени от всякога и това има сериозно отражение върху американската икономика. Работещите жени в страната допринасят повече от 7 трилиона долара за икономиката на Америка, отбелязва Си Ен Ен.

До 2030 г. 45% от работещите жени на възраст между 25 и 44 години в САЩ ще бъдат несемейни, което ще бъде най-големият дял в историята, според проучване на Morgan Stanley. През 2018 г. несемейните жени са съставлявали 41% от работещите дами в този възрастов диапазон. Жените винаги са били основни купувачи в американските домакинства, а несемейните жени превишават броя на омъжените, се посочва още в изследването. Секторите облекло и обувки, лични грижи, храна и електрически превозни средства най-вероятно ще се възползват от тази демографска промяна като получат най-висок дивидент от нарастващите разходи на несемейните жени, подчертават от Morgan Stanley. Тенденцията за излизане от традиционния семеен модел в Америка означава и повече бизнес преимущества за местните ресторанти и кафенета.

Анализаторската компания прогнозира увеличение на покупките на автомобили от жените в бъдеще спрямо настоящия момент. Сега мъжете заемат по-голям дял от купувачите в този сегмент, но с течение на времето, според експертите, тази разлика ще се изравни, което ще даде голям тласък на продажбите на автомобили. "Домакинствата с ниски доходи, които са по-склонни да се оглавяват от жени, изразходват 82% от бюджета си за основни нужди като жилищни разходи, храна, транспорт, здравеопазване и облекло", изтъква сътрудникът по икономически проучвания в института Brookings Лорън Бауер. За сравнение, домакинствата със среден доход изразходват едва 78% от бюджета си за основни нужди.

Делът на несемейните жени в работната сила вероятно ще нараства, тъй като все повече жени получават бакалавърска степен и сключват брак по-късно в живота си, както и имат деца на по-късен етап. Около 80% от несемейните жени на възраст между 25 и 54 години работят или търсят работа, посочват от Morgan Stanley. И тъй като работната сила се променя, корпорациите ще трябва да преосмислят как могат да подкрепят служителите чрез нови стимули.

"Трябва да работим за намаляването на натиска върху домакинството. Това означава работодателите да мислят за грижите за децата и за нуждите на родителите като условие за заетост, а не като полза. Организациите трябва да спрат да приемат, че има само един вид традиционна фамилна единица, която се нуждае от еднотипен модел на подкрепа", зяви Пам Джефордс от PwC.

Facebook logo
Бъдете с нас и във