Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Ръст на продадените нови автомобили от "Авто Юнион" с 22.8% в края на март

Броят на продадените автомобили от Групата „Авто Юнион“  за първото тримесечие намалява с 66.9% спрямо същия период на миналата година, което означава с 477 броя  по-малко продадени автомобила, съобщават от холдинга.
На този фонд, продажбите на „Опел“ бележат увеличение с 66.67 на сто, а при бранда на луксозни автомобили „Мазерати“ от „Ауто Италия“ ръстът е от 100% спрямо миналата година. Между януари и март са продадени и 45 автомобила от марката GAZ. „Стар Моторс“ отбелязва увеличение от 3.29% при продажбите си на нови автомобили „Мазда“ спрямо първото тримесечие през миналата година.

Пазарният дял на Групата „Авто Юнион“ за първата четвърт е 3.4% като намалява със 7.2% на годишна база.

За сравнение, по данни на Съюза на вносителите на автомобили в България (ААП), българският пазар на нови леки и лекотоварни автомобили за първото тримесечие с натрупване за тази година отбелязва ръст със 2.3% спрямо същия период на 2021-а.

Структурните промени /продажба на дружествата „Н Ауто София“ ЕАД, „Еспас Ауто“ ООД и „ЕА Пропъртис“ ООД/, извършени в Групата на „Авто Юнион“ през 2021 г. и продължаващи през 2022 г. логично оказват своето влияние върху показателите на продадени автомобили за тази година.
В края на миналата година „Авто Юнион“ сключи предварителен договор за продажбата на „Стар Моторс“ ЕООД – официален вносител на Mazda за България и за Македония чрез „Стар Моторс“ ДООЕЛ, а през 2022 г. – за продажбата на „Дару Кар“ ЕАД – оторизиран сервиз на BMW.
В тази връзка и с цел правилната оценка на финансовите ефекти за тази година Групата оповестява в преустановени дейности предвидената за продажба група „Стар Моторс“ ЕООД, „Стар Моторс“ ДООЕЛ и „Дару Кар“ ЕАД.
Така че анализът на дейността на Групата към края на март, и сравнителните данни за същия период на 2021-а, е само за продължаващите дейности, т.е. само за оставащите дружества, уточняват мениджърите на компанията. При тези фирми броят на продадените нови автомобили за първото тримесечие на тази година година бележи увеличение с 22.8% спрямо същия период на 2021-а.

За периода между януари и март брутната печалба на холдинга е в размер на 1.49 млн. лв., която е по-висока на годишна база. Преди година положителният финансов резултат бе 1.14 млн. лева.

С възстановяването на пазара през 2021 г. след срива при развитието на пандемията от Ковид-19 основен проблем за всички търговци на автомобили беше липсата на производство и повишаване на цените на продуктите. Мениджърите на холдинга продължава внимателно да следи и анализира необичайната извънредна обстановка, движението на паричните потоци, задълженията на своите клиенти и контрагенти и извършва оценка на потенциалния ефект и кредитния риск, съобщават от компанията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във