Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Родна земя холдинг" вече е едноличен собственик на "Хит Хипермаркет"

На 2 септември "Родна земя холдинг" АД успешно приключи придобиването на 100% от капитала на "Хит Хипермаркет" ЕООД, София от собственика "Хит Булгариен" ГМбХ, Германия, съобщиха от бившия приватизационен фонд.

Капиталът на "Хит Хипермаркет" ЕООД е разпределен в 221 000 дяла с номинална стойност 100 лева всеки. Приключването беше осъществено след получаването на надлежно разрешение за концентрация от Комисия за защита на конкуренцията.

В момента "Хит Хипермаркет" ЕООД оперира на територията на София два магазина за ежедневни потребителски (бързооборотни хранителни и нехранителни)стоки в кварталите "Младост" и "Люлин".

С тази сделка "Родна земя холдинг" АД затвърждава намерението си да инвестира в дейности, свързани с търговията със стоки на дребно. Съответно планираната сделка би позволила навлизане в нов пазарен сектор чрез използването на вече работещ модел с намерение за разширяване на дейността.

"Родна земя холдинг" АД, който обединява шест дъщерни фирми, се занимава с търговия с природен газ, бизнес със зърно, земеделска земя, фотоволтаични проекти, търговия на дребно със строителни материали и градинско обзавеждане чрез веригата магазини за стоки за строителството, стоки за дома и градината от типа "Направи си сам", както и управление и продажба на недвижими имоти. През 2015 г. бившият приватизационен фонд изкупи мажоритарния дял в дужеството "Хедус" АД, което пък притежава 100% от капитала на BauMax България - най-голямата търговска верига от типа "Направи си сам" у нас.

Придобиващата контрол група на "Родна земя холдинг" АД извършва разнородна дейност в страната, която не включва търговия на дребно с бързооборотни стоки, каквато е основната дейност на придобиваната фирма. По отношение на отдаването под наем на недвижими имоти също не е налице припокриване между дейностите на участниците в сделката, тъй като придобиваното предприятие отдава под наем търговски площи, които се намират в търговската част на сградите или на паркинга пред супермаркетите, докато придобиващата контрол група отдава под наем площи с нетърговско предназначение.

Оценката и на Комисията за защита на конкуренцията е, че не може да се очаква след тази сделка настъпването на каквито и да било ефекти върху конкуренцията на двата продуктово-географски пазари в страната: търговията на дребно с ежедневни потребителски стоки (хранителни и нехранителни) и отдаването под наем на търговски недвижими имоти в България.

Facebook logo
Бъдете с нас и във